Po úvodním intru se Tommynaut ocitne v zamčené místnosti. Pro odemčení dveří stačí páku ležící na zemi strčit do panelu napravo. V druhé místnosti posuň oranžovou příšeru do třetí, tam ji přeskoč a zmáčkni tlačítko, všimni si zeleného znaku. Pošli psa Beak-Beaka do díry, tam s ním jdi úplně doprava a cestou sežer spirálu. Dírou dojdi do první místnosti, která ovšem bude jinak zabarvená, jelikož receptory v sítnici psa jsou citlivé na jiné vlnové délky a některé barvy tak nerozlišuje. Beak-Beak také vidí věci které Tommynaut ne. Zde si všimněte nápovědy na zdi (první ze tří). Pes poté co se vrátí k Tommynautovi vyzvrací páku, tu vlož do panelu vedle sochy a posuň chlupáče úplně doprava. Výtahem vyjeď nahoru, kde ti v růžové kouli AbrahAnt Lincoln dá nápovědu v podobě počtu kliknutí klepet. Vyjeď o dvě místnosti výše, doprava, zde seber páku, kterou použij do modré spirály v místnosti s proraženou dírou. Několikrát pákou otočte a vejděte do místnosti s generátorem. Projděte psem tunelem, kde je na zdi druhá nápověda. Klikněte na chobotnico-výtah. Sežer spirálu a zpět. Vyzvracenou součástku použij na generátor. Vpravo, znovu zatočte pákou až se objeví druhý vchod, vejdeme dovnitř.
Po animaci seberte páku a zpět ven. Nyní musíte uspat dítě tím, že zavěsíte panáčky ve správném pořadí, zmáčknete tlačítko a necháte problikat světlo dokola (oranžovej, fialovej kolař, zelená a červená chobotice, červenej, žlutá krysa, žlutej, modrá krysa a fialovej). Seber krystal. Nyní nahoru, doprava a zastrčte páku do panelu. Vozíkem dojeďte na konec, kde je poslední třetí nápověda. Tři znaky zadej do panelu v růžové místnosti. Vevnitř v kole zatáhni za páku a jdi úplně doprava, dvakrát doleva a jednou doprava. Dole by se měl vytvořit stejný znak jako je na kole a zaznít potvrzovací zvuk. Nyní můžeš projet s vozíkem přes kolo vlevo nahoře.
Na druhé straně dráhy musíš vyřešit skládačku aby ses dostal dovnitř a to složením panáka dolu. Vevnitř úplně vpravo je text kde se dozvíš víc o příběhu, zde zhasni a jdi doleva. Zde se musí otáčením klik vytvořit nad každém kosmonautovi barva, která mu svítí na břiše. Tím se zpřístupní místnost úplně vpravo. Beak si sedne na tlačítko, posuneme oranžový koberec a sebereme páku. Chobotnicí dolu, vpravo a pákou posunout na panelu patro. Vlevo v kruhu, ti Thomas JeffersAnt dá nápovědu barev. Úplně napravo nastav dělo nápovědou obou mravenčích prezidentů. Po výstřelu seber pírko, které dej JeffersAntovi, dá ti nápovědu. Tu využij v hádance v předešlé místnosti na modré zdi. Tím se změní dveře vlevo, posaď Beaka na první tlačítko a úplně vlevo posuň vytahanej koberec ke tlačítku. Poté střídavým sezením na zeleném a modrém tlačítku posuň druhý koberec úplně doleva. Nahoře seber mušky. Mušky dej u chobotnice do misky, Beak po nich vylétne nahoru na plošinu. Klikni na chobotnici a sežer součástku na plošině a páku v tunelu. Součástku vlož vlevo do generátoru a dále vlevo stiskni Beakem tlačítko. Výtahem dolů, tlačítko, doprava a znovu mušky. Beak nahoře sebere páku a zmáčkne tlačítko. S pákou doleva do vozíku. Zadokováním vozíku v kroužku posunujte balvany tak, aby se dalo projet dále.
Na druhé straně dráhy jdi úplně doleva, po cestě se ti prezidAnt Theodore Roosevelt jen vysměje, na konci použij znovu mušky. Beak na konci tunelu opět klikne na chobotnici a sežere obě spirály. V dělu nastav druhého robota zleva a vystřel vejce do hnízda. Doprava. Po uklidnění dítěte bude následovat animace, kde zlý bratr Vognaut dítě ukradne. Seber další krystal. Vpravo vlož součástku do generátoru a zmáčkni tlačítko elektriky. Výtahem nahoru a do vozíku. Pod hnízdem si zapamatuj tři znaky. Na konci dráhy Beakem do tunelu, kde na panelu tyto tři znaky zadej. Klikni na chobotnici a seber spirálu. Nyní sjeď vozíkem doprava a dolů, zatažením páky se změní řeč chobotnic na srozumitelnou. Zmáčkni tlačítko a vyjeď nahoru. K otevření dveří je potřeba poskládat hlavolam tak, že v horní části bude obrázek Vognauta, který je vidět na druhém konci tunelu. Vevnitř klikni na chobotnici a seber součástku. Pokračuj dále.
Po animaci vlož součástku do zeleného panelu. Měly by zde ikony svítit a měly by se dát posouvat do stran. Nyní se musí ke každé ze čtyř ikon přisunout příslušná ikona přetažením myší dolu. Každá dolní ikona representuje jednu chobotnici. Která ikona patří ke které, je napověděno v animaci u každé chobotnice, je tedy třeba znovu navštívit všechny chobotnice a poté na panelu zadat příslušné znaky. Poté jděte doleva ven a natočte páku tak, aby svítil bílý krystal. V jeskyni tak zmizí víko a Tommynaut se dostane ke slotům na krystaly. Nyní je potřeba nastavit krystaly tak, aby byly ve stejné pozici jako v zelené nápovědě na zdi skoro na začátku hry. Po stisknutí červeného tlačítka následuje závěrečná animace.