| HRY | CHEATY | TRAINERY | NÁVODY | ČEŠTINY | CD OBALY | WALLPAPERY | SCREENSHOTY | DOWNLOAD |

OSTATNÍ
KALENDÁŘ
BAZAR
FÓRUM
FIRMY
TOP 10

KUP SI HRU
UŽIVATEL
Přihlásit
Registrace

Uživatelé
Hry v obchodě
Zlevněné hry
Bonusové PC hry za 1 Kč


ABCgames Cheater
knižnice 2011/10

ABCgames Cheater
ABCgames
Spolupráce / RSS

KONTAKT
STATISTIKY
Hry:
Cheaty:
Trainery:
Návody:
Češtiny:
CD obaly:
Wallpapery:
Screenshoty:
Download:
16378
5388
5019
1407
1477
6254
4620
7946
1685

Online 3014 uživatelů
PARTNEŘI
HodnoceniHer.cz



Návody > Posel Smrti


Zobrazení:220144
Autor návodu:Michal Krejčí "Hannibal"

Náš hrdina, šlechtic Samuel Gordon, se vrací po mnoha letech na své panství v Anglii, kde prožil většinu svého dřívějšího života. Vzpomínky na události dávno minulé ho od návratu odrazovaly dlouhých dvanáct let, již dávno se proto vzdal všeho v zámku svých předků. Pevně doufal, že se již nikdy nebude muset vrátit zpět do míst, která mu budou v paměti přehrávat temné obrazy minulosti a rozdírat jeho duši žhavým nožem provinění. Zřejmě by prožil zbytek svého života co nejdále od panství Black Mirror, nebýt osudu, který jednou provždy změnil jeho budoucnost.


Kapitola I. (návrat budoucího...)

Ocitnete se v sálu před společenskou místností. Jděte do knihovny, kde si promluvte si doktorem Hermannem (postupně vyčerpejte všechny možnosti rozhovoru). Ve střední části knihovny seberte se stolku mapu panství a přejděte ke stolu v zadní části knihovny. Přečtěte si kroniku farnosti Warmhill na Williamově pracovním stole.
Vydejte se zpět do hlavního sálu s monolitem odkud vede schodiště do prvního patra. Všimněte si Victoriina a Robertova pokoje a projděte až k Samuelově pokoji, který otevřete klíčem od Batese. Uvnitř vše pečlivě prozkoumejte, tj. z kufru vezměte léky a peněženku, prozkoumejte oba šuplíky komody. Klíč ke druhému šuplíku naleznete nad rámem dveří (použijte druhé tlačítko myši). Vyjděte opět na chodbu a jděte prozkoumat stojánek na noviny. Pak si můžete jít promluvit s Robertem v jeho pracovně.
Než odejdete z patra, zastavte se ještě ve starém křídle hradu. Narazíte na zamčené dveře a v krbu najdete roztrhanou fotku, kterou sestavte jako puzzle. Po schodišti se vraťte dolu do sálu a jděte si promluvit se sluhou Batesem, který oprašuje krb vedle monolitu.
Ze sálu zamiřte do jídelny, po cestě vezměte bonbony z mísy na ovoce. V Kuchyni si vezměte klíče od půdy. Vydejte se tedy prozkoumat půdu. Zde naleznete jen zamčenou truhlu a zatlučené dveře do věže. Jděte se přeptat Batese na nářadí (najdete ho asi u pokojů, kde vám oznámí že vám zatopil v krbu) a on vám poradí abyste se poohlédly ve stájích.
Uposlechněte tedy jeho moudré rady a předním vchodem vyjděte z hradu a zamiřte ke stájím. Po cestě prozkoumejte plot u místa nehody a před stájí promluvte s podkoním Morrisem. Uvnitř prohledejte šuple ponku a najdete kladivo (Když tě všechno zradilo pomůže ti kladivo J). Vraťte se tedy zpět na půdu a pomocí kladiva odstraňte prkna. Dveře jsou ovšem zavřené. Jděte se tedy poptat o přístupu do věže Victorie. Tímto rozhovorem si ji trochu rozzlobíte, jděte si tedy promluvit s Batesem a ten vám poradí abyste se ji šli omluvit. Učiňte tak a ona vám poví, že klíč zničila a další se je někde u Williema.
Jděte tedy znovu za Batesem a požádejte ho, aby vám ukázal místo kde zemřel William. Prozkoumejte symbol a v keři u stěny hradu najdete zvláštní předmět, který jděte postupně ukázat všem známým v hradu. Přes jídelnu vyjděte na zahradu, kde prozkoumejte celou druhou stranu hradu, hlavně kašnu a pak se vraťte k hlavnímu vchodu, ale tentokrát zamiřte po venkovních schodech. Zde vyzpovídejte zahradníka Henryho a pak jděte prozkoumat okolí skleníku a cestou nazpátek znovu se zahradníkem pohovořte.
Vraťte se do hradu, běžte do svého pokoje a ze spodní zásuvky komody vezměte fotoaparát. Běžte za Robertem a požádejte ho o film a klíč od truhly na půdě. Na půdě použijte Robertův klíč na truhlu, vezměte film a vložte do fotoaparátu. Vraťte klíč od truhly Robertovi a jděte vyfotit zvláštní znamení na stěně věže. Stavte se u stájí za Morrisem a pohovořte s ním. Pak se vraťte do zámku za Robertem a opět s ním promluvte. Pak jděte do knihovny za doktorem Hermannem a dohodněte převzetí Williamových věcí. Potom použijte mapu v inventáři na přesun do vesnice Willowcreek.

Až se ve vesnici rozkoukáte, promluvte si s rybářem sedícím na molu a pokračujte směrem k chlapci jménem Vick, ze kterého můžete vytáhnout pár informací, pokud mu dáte bonbony. Zamiřte do hospody, kde si popovídejte s hostinským Harrym i hostem Tomem. Za hosta zaplaťte dluh a pak si s ním ještě jednou promluvte.
Vyjděte z hospody a přes most se dostaňte na druhou stranu Willowcreek, kde prozkoumejte Murrayovu zastavárnu. Pak se vraťte znovu před hospodu a postupně ještě promluvte s Vickem, hostinským Harrym a rybářem Jimem. Ve Willowcreek toho už víc nevymyslíte, vydejte se tedy na farnost Warmhill. Jděte prozkoumat zadní hřbitov a Williamův hrob, pak se vraťte ke kostelu a promluvte s hrobníkem. Zkuste vstoupit do kostela a pak si ještě jednou promluvte s hrobníkem. Až rozhovor skončí, zvony odbijí sedm hodin a vy se přesunete ke hradní bráně, kde na vás již čeká Mark s balíčkem Williamových věcí.

Seberte krabici a najdete v ní Williamovy hodinky, které v inventáři prozkoumejte. Najdete poznámku, která napovídá kde hledat vchod do skryté skříňky. Přes zahradu zamiřte do hradu a pak do knihovny, kde na pracovním stole prozkoumejte kalamář. Z tajné přihrádky seberte skříňku s modely planet a tu použijte na globus. Hádanka spočívá ve správném přiřazení planet vzhledem ke vzdálenosti od Slunce. Pokud vaše astro-navigační schopnosti nejsou na vysoké úrovni a neznáte rozdíl mezi Saturnem a Venuší, postupujte takto:

1 - Merkur (malá, sytě červená)
2 - Venuše (střední, fialová)
3 - Země (střední, tmavě modrá)
4 - Mars (malá, oranžová)
5 - Jupiter (velká, hnědá)
6 - Saturn (velká s prstencem, hnědo-žlutá)
7 - Uran (střední, zelená)
8 - Neptun (střední, světle modrá)
9 - Pluto (malá, šedá)

Odměnou vám bude klíč ke věži. Běžte tedy na půdu a odemkněte dveře. Po vstupu do věže zjistíte, že jste uvězněni, protože se dveře zabouchli. Místnost prozkoumejte a z pracovního stolu vezměte šachovou figurku a hrací skříňku. Ze zásuvky stolu si vezměte knihu, ve které najdete malý klíček k otevření masivní truhly. Z truhly seberte zvláštní kouli. Prohledejte ještě jednou šuplík Williamova stolu, tentokrát pravým tlačítkem a naleznete Williamův deník. Je čas jít odsud. V inventáři použijte pravým tlačítkem šachovou figurku a tu pak na otevření dveří. Hned jak vyjdete, omdlíte a probudíte se až ve svém pokoji.


Kapitola II. (zpět za světlem...)

Hned ráno se dozvíte o zahradníkově smrti, promluvte s detektivem Collierem. Až detektiva vyprovodíte, jděte do stájí a promluvte s Morrisem. Pak zajděte do skleníku, kde prohledejte šuplíky, najdete zamčenou skříňku. Jděte obhlédnou fontánu. Prozkoumejte půdu vedle fontány i samotnou fontánu (pravým i levým tlačítkem). Vraťte se do hradu a vejděte do kuchyně, kde si všimnete otevřených dveří do sklepa. Sejděte dolu a promluvte s Batesem o všem možném, ale hlavně o čerpadle. Pak jděte do zadní části sklepa a prohlédněte si ovládání. Jděte se na ovládání přeptat Batese. Pro vypuštění vody z fontány použijte 1x pravé tlačítko na druhý ventil z leva a 3x levé tlačítko na první ventil vpravo.
Jděte si prohlédnout vypuštěnou fontánu, najdete podivný symbol, který si vyfoťte a hned vedle symbolu klíček. Klíček z fontány patří k zamčené skříňce, která je v pravém šuplíku stolu ve skleníku. Najdete tam dopis, který obviňuje Morrise z krádeže vína. Jděte si o dopisu a stopě u fontány s Morrisem promluvit.
Vraťte se ještě do hradu, kde si v hlavním sálu promluvte s Victorii a nahoře v patře s Robertem. Dozvíte se kde bydlí doktor Hermann. Vydejte se tedy tam.

Promluvte si s doktorem a pokuste se ho podplatit (odmítne). Venku prohledejte popelnici a najdete roztrhaný vzkaz, který jednoduše složíte. Jděte ještě zazvonit na doktora Hermanna a v márnici si prohlédněte kanistry s vývojkou pod umyvadlem a klíče hned vedle vchodu. Pak požádejte o vyvolání filmu, dostanete za úkol přinést z vesnice ustalovač. Vraťte se tedy znovu do vesnice.

Až dorazíte do vesnice jděte rovnou k Murrayově zastavárně, kupte ustalovač a přeptejte se na zastavený předmět. Stavte se ještě v hospodě, kde promluvte se všemi známými, ale hlavně najměte Marka, aby zdržel doktora Hermanna.

Hned jak doktor odejde z márnice, vezměte si z jeho šuplíku ve stole lékařský plast a na regálu v kumbálu najdete krabici s Hanryho věcmi, vezměte si směnku a jděte ještě udělat otisk klíče od kontejneru pomocí lékařského plastu. Jděte zpět do vesnice.

Ve vesnici si vyzvedněte zastavený předmět (můžete ho v inventáři zkombinovat s částí nalezenou pod věží) a pak se vydejte do hospody, kde se hostinského poptejte na výrobu klíče. Ten vás pošle opět za Markem, promluvte s ním a sjednejte výrobu kopie klíče. Vyjděte z hospody a pak se znovu (celkem 2x) přeptejte na Marka, vždy při tom musíte vyjít z hospody. Potřetí vám hospodský předá klíč, který vám tu nechal Mark. Jděte tedy zpět k doktorovu domu.
Zde otevřete kontejner a vezměte Henryho šaty. Na šaty použijte nůž (z věže) a tím získáte drahokam, který přidejte v inventáři k obou částem zvláštního předmětu. Stavte se ještě u doktora a vyzvedněte si fotky.

Teď se vydejte na faru Warmhill, nyní už můžete vejít do kostela. Jděte k oltáři a promluvte s otcem Frederickem o přístupu do zvonice. Až vás nechá o samotě prohlédněte si otvor na sloupu zvonice a použijte na něj zvláštní předmět. Uprostřed místnosti se objeví oltář s hlavolamem. Cílem je dostat bíle drahokamy na místa černých a obráceně. Po dokončení nadzdvihněte koberec a projděte dolu do krypty. Zde zjistíte, že potřebujete znovu předmět, který jste použili k přivolání oltáře, vraťte se tedy a vezměte si ho zpět a použijte na otvor ve stěně krypty.
Opět jste v pasti. No nevadí. Prohlédněte si místnost, jsou zde 4 knihy s hádankami a 4 kamenné sloupce. Musíte vyluštit hádanku a správně ji nastavit na sloupci (podle mého názoru nejlepší hádanka hry). Řešení:

STÍNDECH
RAKEVTICHO

Odsuňte víko hrobky a vyberte její obsah (první posvátný klíč a kroniku). Prozkoumejte svícen v popředí a sledujte myš. Propadnete se do temného sklepení.

Vzadu je vidět ve tmě ovládací panel. Musíte správně nastavit ovládací páky a spustit vypínač. První páka z leva bude uprostřed, druhá úplně dole a třetí úplně nahoře. Posbírejte své věci a všimněte si kabelu, který je pod proudem (nesahat, pokud nechcete vidět filmeček s vaší smrtí!). Z krabice vezměte kleště a jděte vypnout proud (tlačítko u vypínače). Kleště použijte na kabel bez proudu a jděte opět zapnout světlo. Blízko kabelu je ještě možné sebrat lano. Dveře prozkoumejte a zjistíte, že klíč je z druhé strany. Použijte kleště na pletivo dveří a vezměte klíč. Odemkněte a projděte do starého dolu.
Z hromady vezměte tyč a z kostry ležící na zemi po prohledání získáte hadr. Pokračujte k šachtě výtahu, kde prozkoumejte berel oleje a poklop na které stojí. Pokuste se barel odsunout, ale je příliš těžký. Pomocí ostré tyče do něj udělejte díru a poloprázdný barel odsuňte stranou. Poklop je ale zarezlý a nejde s ním hnout. Přivažte tedy na něj provaz a druhý konec přivažte na vozík. Zkuste vozík roztlačit, ale opět to nepůjde, musíte pravým tlačítkem odstranit brzdící zarážku a pak zvonu zatlačit. Sestupte po žebříku dolu a pak ještě o jedno patro. Ocitnete se opět v tmavé místnosti. Jděte prozkoumat místo odkud vychází červené světlo a pomocí nože skříňku otevřete. V této hádance musíte správně zapojit 3 dráty do správných svorek (z leva: zelený, červený, modrý) a zapnout tlačítko. Teď můžete prozkoumat kostru, u které najdete klíček od skříňky (revolver, náboje, plány). Na stole si přečtěte deník. Potom vylezte nahoru a přejděte dozadu k velkému stroji. Na stroj použijte strojní plány. Vraťte se zpět do místnosti strojníka, zjistíte, že z jedné trubky uniká pára. Pokuste se únik páry zastavit hadrem z inventáře. Nepodaří se vám to a proto se opět vraťte do strojovny, kde jste před tím spustili velký stroj a namočte hadr v louži na zemi. Hadrem pak ucpěte rozbitou trupku. Pojistky ale takový výkon nevydrží a vy musíte opět nahoru, do místnosti, kde je skříň s pojistkami (otevřete ji nožem), jednu seberte a vyměňte. Potom spusťte generátor pomocí ovládacím panelem, který je hned vedle pojistek. Vylezete po žebříku o jednu úroveň a přivolejte výtah blikajícím ovládacím panelem výtahu. Až dorazí výtah, použijte panel ještě jednou, aby se otevřely dveře a nastupte do výtahu.
Už jste skoro venku, zbývá už jen dostat se přes zamčenou mříž. Mříž i zámek důkladně prozkoumejte a pak si připravte revolver, který nabijte. Zamiřte na zrezivělou část zámku a zámek odstřelte. Mříže otevřete a vyjděte ven. Venku na vás čeká poslední překážka této kapitoly - vlk. Opět použijte revolver a toho mrchožrouta odstřelte a odejděte z lokace.


Kapitola III. (skryté dědictví...)

Zazvoňte na zvonek u brány. Nikdo otevřít nepřijde, prozkoumejte tedy zvonek pravým tlačítkem a zjistíte, že je zvonek rozbitý. Zkuste na něj použít nůž, ale je příliš velký. Prozkoumejte sochu nalevo od vchodu a objevíte hřebík, který si přivlastněte a použijte na zvonek. Přijde správce Luis, ale nebude vás chtít pustit dovnitř. Prokažte tedy svou totožnost tím, že na správce použijete Williamovo parte. Zavede vás do domu za paní Eleonor. Promluvte si s ní a vyčerpejte všechna témata.
Vyjděte ven z vily a Luise pošlete opravit zvonek a sami jděte do staré zahrady. Po cestě si všimněte kohoutku s hadicí, ze které seberte pevný drát. Pokračujte k Richardovu domu, dveře jsou ale zavřené. Prozkoumejte dveře a zjistíte, že klíč je zevnitř. Vsuňte pod dveře Williamovo parte a drátem klíč vyšťouchněte ze zámku. Vstupte dovnitř a prozkoumejte psací stůl. Z malé zásuvky nahoře seberte plnící pero. Jděte ke krbu a prozkoumejte kočku. Ta seskočí z římsy krbu a zaběhne někam do skříně. Prozkoumejte skříň, ale nic neuvidíte, je tam tma. Kočka při skoku z krbu shodila šestihraný klíč, seberte ho ze země a použije na malá dvířka vedle krbu. Seberte zapalovač i svíčku. Ze svíčky odřízněte knot a vložte ho do zapalovače. Funkční zapalovač použijte na skříň. Projděte tajnou chodbou až do laboratoře.
Hned jak vstoupíte, on se lekne a rozbije lahvičku s roztokem. Promluvte si s ním, dá vám za úkol sehnat nový oxidant. Seberte rozbitý střep se země a ze stolku u dveří vezměte prázdnou lahvičku. Chodbou se vraťte zpět do místnosti, seberte ze stolu konvici, u krbu poleno a na zemi noviny. Rozdělejte v kamnech (ne v krbu!) oheň a jděte pro vodu na zahradu ke kohoutku. Naberte vodu do lahvičky i do konvice. Konvici jděte postavit na kamna. Na lahvičku použijte v inventáři plnící pero. Střep použijte na páru, která stoupá z konvice, čímž získáte etiketu.
U hrobky toho moc nevymyslíte, musíte se nějak dostat dovnitř. Jděte tedy k bráně za Luisem a promluvte si s nim. Pak zajděte za Eleonor, ta vás požádá, abyste vyřídili Luisovi, že má jít posekat trávník. Zajděte za Luisem a vyřiďte mu vzkaz a pak si jděte postěžovat Eleonor. Pak jděte opět za Luisem. Přejděte až do zadní zahrady a hned se vraťte, Luis už bude sekat trávu. Vyjděte před bránu a z bedny s nářadím seberte lepidlo a drát. V inventáři použijte lepidlo na etiketu a pak etiketu na lahvičku falešného roztoku. Běžte k Luisovi a prozkoumejte jeho blůzu, která visí na stromě. Pak odhoďte drát na trávník, až se Luis otočí zády. Pokazí se mu sekačka a odejde. Vy mu pak v klidu seberte z blůzy klíče od hrobky.
Klíčem odemkněte mříže u hrobky a prozkoumejte ji (nápisy nad třemi sochami). Vraťte se k Richardovi, dejte mu falešný preparát a on se s vámi bude ochoten bavit. Přeptejte se na jména bohů, která jste našli v hrobce. Budete se muset přijít zeptat 2x než dostanete odpověď. Když vám nakonec Richard sdělí, co jste chtěli vědět, přeptejte se ho na decilitr krve a tu si pak vezměte z mrazícího boxu. V místnosti s kamny seberete čajovou konvici a pak jděte k hrobce a naberte červenou hlínu ze záhonu blízko vchodu do hrobky. Do misek jednotlivých bohů dejte postupně (z leva) krev (bohyně sváru), hlínu (druidská bohyně půdy) a vodu (bohyně vodstva).
Ze země se vysune podstavec na kterém je třeba opět vyřešit hlavolam. Musíte sestavit obrazec tak, aby šly jednotlivá znamení zvěrokruhu za sebou (po směru hodinových ručiček) a uprostřed zůstal otvor, kde se objeví klíč. Pokud neznáte značky jednotlivých znamení, doporučuji vzít k ruce nějaký časopis ve kterém je horoskop J. Pokud jste všechny znaky umístily správně, objeví se uprostřed klíč.

Hned jak si vezmete kamenný klíč, objeví se Luis a z hrobky vás vyžene. Klíče si samozřejmě vezme zpět. Jděte zpátky za Richardem a ten vám za protislužbu slíbí pomoc. Jděte si tedy odpočinout do vily.
Večer jděte k Richardovu domku, ale zjistíte, že je zamčeno. Vraťte se směrem k místu, kde je vodovodní kohoutek, cestou přes kamenný můstek seberte ze země štěrk. Štěrk použijte na věžní okno (2x). Dál bude následovat animace, při které vám Richard přijde otevřít dveře a vy mu budete asistovat při pokusu. Po výbuchu vám za ''odměnu'' nabídne lahvičku s kyselinou, kterou seberte ze stolku u vchodu do laboratoře.
Kyselinu použijte na zámek u mříží krypty. Vstupte a použijte kamenný klíč na kamenný zámek. Otevřete tím tajný vchod, kterým sestupte dolu po schodech. Zjistíte, že jste objevili hrobku, ale je tam opět zamčená mříž. Prozkoumejte zámek a jděte opět pro pomoc za Richardem. Pošle vás do vily, kde by měla mít Eleonor ve skříňce se šperky předmět, který vám může otevřít cestu dál. Půjčí vám i svůj klíč ke vstupním dveřím vily, který si vezmete ze stejného stolku jako před tím kyselinu. Jděte do vily a použijte Richardův klíč na zamčené dveře. Vzadu za klavírem prozkoumejte skříňku. Na víku vás čeká další hlavolam, tentokrát máte umístit černé koně na pozici bílých koní a naopak.Po vyřešení získáte starý rodinný šperk, který použijte na mříž do krypty.
Ocitnete se v Darkhamově hrobce, nejprve si přečtěte nápis na monolitu a pokud nechcete skončit o hlavu kratší, tak se hrobu zatím nedotýkejte. Raději si prohlédněte lebky rozmístěné u stropu. Jednu z nich lze pomocí štěrku shodit dolu. Po dopadu se rozlomí a klíč, který byl uvnitř, zapadne mimo váš dosah. Běžte opět do Richardova domku, kde si u krbu vezměte pohrabáč a ten použijte na klič za mřížkou. Klíč zasuňte do otvoru na monolitu a jděte prozkoumat Darkhamův hrob a získat druhý posvátný klíč.


Kapitola IV. (zapomenuté pouto...)

Hned jak se vrátíte, dozvíte se další novinky o zabitém chlapci Vickovi a o ztraceném Robertovi. Vydejte se do vesnice, kde si v hospodě promluvte s hrobníkem, který vám poví o nové lokaci - Stonering. Tak se tam vydejte. Na místě zastihnete detektiva Colliera, vyměňte si informace a pak prozkoumejte místo činu. Na kameni hned vedle stromu je třetí podivné znamení, zakreslete si jej do Williamova deníku (použijte deník z inventáře na symbol). Na levé straně prohledejte rostlinu (pravým tlačítkem), najdete nějakou látku, ale nemůžete ji vzít. Použijte krev na jeden z kamenů za detektivem a jděte si s ním promluvit o symbolu a o zakrváceném kameni. Až se detektiv otočí, seberte kapesník z pod rostliny.
Teď můžete zajít za doktorem Hermanem a promluvit s ním o Vickovi. Pak nezbývá než se vrátit na Black Mirror, kde si u hlavní brány vyzvedněte dopis od Jamese. Promluvte si o něm s Victorií u dveří jejího pokoje. Nezbývá než použít mapu k přesunu do sanatoria Ashburry.

V Ashburry si pohovořte se sestrou mající službu. Přeptejte se na Jamese. Potom namočte ve fontáně v hale kapesník a vyjděte z hlavní budovy. Prozkoumejte kanál a pokračujte vlevo za budovu ke kotelně. Prozkoumejte 2x odpadky a najdete injekční stříkačku, na stříšce nad odpadky seberte kladivo. Prozkoumejte bednu piva u dveří do kotelny a prozkoumejte zamřížované okýnko. Běžte ke dveřím do kotelny a promluvte si s kotelníkem.
Potom jděte prozkoumat hřbitov a cestou zpátky se na něj přeptejte kotelníka. Pak jděte za sestrou do haly a požádejte ji, aby zatelefonovala na panství. Jakmile odejde, vejděte dvířky ke skříňce s léky. Seberte vázičku a použijte na ní minci z peněženky (prozkoumejte peněženku pravým tlačítkem). Z vázičky vypadne klíček, kterým následně odemkněte skříň. Vezměte z ní lahvičku s barbiturátem a vraťte se ke kotelně.
Do injekční stříkačky přidejte barbituráty a tuto směs vstříkněte do lahví s pivem. Pak použijte kladívko u okýnka na dolní cihlu. Budete přerušeni kotelníkem, který na vás vyběhne, protože děláte rámus. Nenechte se odradit a pokračujte dál (celkem 6x) v proklepávání cihly kladivem. Až bude cihla rozbita, odstraňte tyč a na termostat dejte mokrý kapesník. Za chvíli si kotelník přijde pro pivo a vy jen počkáte až usne a vstoupíte dovnitř.
V kotelně si prohlédněte hromadu uhlí a seberte z ní hadrovou panenku bez hlavy. Pak jděte do zadní části kotelny a prohlédněte si nástěnku. Vezměte si klíček, špendlík a všimněte si plakátu, kde je letopočet 1918. Pak přejděte ke dveřím, které vedou k celám a zasuňte klíček do přístupového panelu a navolte tlačítky číslo 1918. Potvrďte tlačítkem se šipkami a dveře se otevřou. Když vejdete, narazíte na službu konajícího lékaře, ale naštěstí si vás nevšimne. Vraťte se k sestře a požádejte ji o rozpis služeb. Ten potom použijte na intercom v zadní části kotelny a odvoláte jím doktora do hlavní haly. Pak vstupte do chodby k celám.
Jakmile uděláte několik kroků, zastaví vás hlas chovance Ralpha. Promluvte si s ním a dostanete úkol, najít jeho ztracenou hračku Bubbyho. Tělíčko panenky už máte, hlavu najdete v koši naproti Ralphovy cely. Pravým tlačítkem vypárejte z tělíčka nit a tu pak použijte na špendlík. Dejte hlavičku i tělíčko k sobě a pomocí nitě sešijte. Panenku pak předejte Ralphovi a dozvíte se od něj, že klíče od všech cel má doktor konající službu.
Je třeba nastražit past. Vypněte vypínačem světlo a strhněte kabel ze zdi. Kabel přidělejte na pletivo okna a na okno dejte jako návnadu hrací skříňku. Pak jen zapněte znovu proud. Doktor dostane ránu, složí se a vy získáte klíče, kterými odemknete Jamesovu.
Prohledejte díru ve slamníku a naleznete poznámky. Prohlédněte si obraz na stojanu vedle stolu a vezměte ho, v tu chvíli jste uvězněni. Prohlédněte si obrázky na stěně, jeden z nich jde odstranit a pod ním je otvor do sousední cely k Ralphovi. Promluvte s ním a zjistíte, že pod postelí je chodba vedoucí do kanálu. Tudy tedy odejděte.

Vrátíte se zpět na panství Black Mirror. Zajděte za Battesem do kuchyně a zeptejte se ho na starý maják. Řekne vám, kde se zřícenina nachází a vy použijte mapu k přesunu. Zde si pozici raději uložte. Obejděte maják. Zaútočí na vás James, sváže vás a začne vám kopat hrob. Máte jen velmi málo času. Rychle použijte nůž z inventáře na ležícího Samuela, tím si přeřízne pouta. A následně použijte z inventáře na Jamese hrací skříňku. Tím odvrátíte svou záhubu. Promluvte si s Jamesem, dozvíte se o dalším posvátném klíči, který je uložen ve stokách pod hradem.

Vraťte se opět na Black Mirror a jděte do sklepa. Ten si otevřete klíčem visícím přímo vedle dveří. Pomocí mince z peněženky můžete postupně zjistit jaký ze tří kanálů vede do podzemí (ten blízko brusky). Sestupte do podzemí, kde uvidíte u kašny ozubené kolo, požijte ho na mechanizmus a sami jděte dál do sklepení. Ocitnete se v zatopené místnost, ze zábradlí vezměte železnou tyč, kterou zkuste ji dát do otvoru v rohu místnosti. Na řetěz na kole použijte kyselinu. Vyjděte nahoru do sklepa a na brusce železnou tyč zabruste a nad studní seberte provaz s háky. Běžte znovu do zatopeného sklepa, nasaďte tyč do otvoru a otočte kolem.
Do sklepa začne přitékat voda, která zanese ozubené kolo blíž ke břehu. Vytvořte si v inventáři improvizovaný prut z provazu, kovového háku a železné tyče a tímto udělátkem vylovte ozubené kolo z vody. Jděte použít i druhé ozubené kolo na mechanizmus u vstupu do podzemí a mechanizmus spusťte. Voda ze zatopené místnosti odteče a vy můžete sejít po schodech dolu. Pod schody naleznete skříňku a v ní další posvátný klíč, který si tam ukryl James. Prozkoumejte podivný obrazec na stěně, poté se vám udělá nevolno a půjdete si lehnout.


Kapitola V. (zpověď pravdy...)

Vzbudí vás Battes a pošle vás za Vicotrií, ta vám řekne, že volali ze sanatoria, a že tam máte hned jet.V sanatoriu se dozvíte o smrti Roberta, vedle jehož těla našli Jamese. Požádejte sestru, aby vás zavedla navštívit Jamese v jeho cele. Jakmile vás tam sestra dovede, zjistíte, že je James ve své cele oběšený. Vstupte dovnitř a prozkoumejte Jamesovo visící tělo pravým myšítkem. Získáte klíče od Robertovy pracovny. Pak prozkoumejte zasádrovanou díru ve zdi a požijte na ni nůž z inventáře. Promluvte si s Ralphem, přeptejte se ho na Jamese. Pak přijde lékař a vyhodí vás ven.

Ocitnete se u zříceniny majáku u Sharp Edge, kde jste se prvně setkali s Jamesem. Prozkoumejte díru ve zdivu a posviťte na ni zapalovačem. Najdete další podivný symbol, na který použijte Williamův deník. Použijte mapu a jděte k doktoru Hermannovi.

Po zazvonění vám nikdo neotevře, jděte dovnitř - dveře jsou otevřené. V márnici prozkoumejte tělo na pitevním stole. Uvidíte doktorovo tělo bez hlavy, při leknutí kopnete do kýblu, ze kterého vypadne Hermanova hlava. Až se vyzvracíte, začněte se zkoumáním márnice. Na umyvadle najdete pátý symbol a opět jej zakreslete do Williamova deníku. Prozkoumejte doktorovo tělo znovu, především jeho pravou ruku. Zjistíte, že něco svírá v posmrtné křeči. Přejděte dozadu k doktorovu stolu a rozsviťte lampu. Otevřete zásuvku doktorova stolu a posuňte knihu. Najdete pod ní igelitové sáčky, které seberte. Na stole ještě vezměte chirurgické kleště a všimněte si mikroskopu. Chirurgickými kleštěmi rozevřete doktorovu ruku a par vlasů, které v ní naleznete, uložte do jednoho z igelitových sáčků. Pak už vás vyruší zvonění a nahoře v hale se setkáte s detektivem Collierem.

Jste opět před sanatoriem. Přeptejte se sestry, kde je Jamesovo tělo. Dozvíte se, že je v kapli na hřbitově za sanatoriem. Obejděte tedy sanatorium a zkuste dveře do kaple, ale budou zavřené. Vraťte se zpět před kotelnu a promluvte s kotelníkem, kterého se pokuste podplatit. Bohužel nebude spolupracovat, vraťte se tedy před sanatorium a vlezte do kanálu. Dostanete se opět do cely a přes chodbu se dostanete známou cestou do kotelny. Poblíž kotle vezměte hadr a jděte ho namočit do Jamesovy cely ke kapajícímu kohoutku. Vraťte se do kotelny a pomocí mokrého hadru otevřete kotel a použijte ventil nad dvířky. Ještě prozkoumejte skříňku, ve které vezměte holinky, které vhoďte do kotle a vyjděte opět před kotelnu. Ze dveří vezměte svazek klíčů a pomocí nich odemkněte kapli.
Uvnitř kaple najdete pod stolkem střep, kterým odřízněte pár vlasů z Jamesova těla. Jděte do Hermanovy márnice, kde oba vzorky vložte pod mikroskop. Zjistíte, že James není Hermannovým vrahem.

Další podezřelý je podkoní Morris. Jděte za ním na hrad do stájí. Z dopisu zjistíte, ze utekl. Rozsviťte si ve stáji a najdete Morrisovu čepici. V inventáři čepici prozkoumejte a použijte na ní igelitové sáčky. Vzorek jděte prozkoumat do márnice. Zjistíte, že ani Morris není vrahem.

Vraťte se na panství a zeptejte se Victorie na Ashburry. Pak jděte do Robertovy pracovny, kterou si otevřete klíči od Jamese. U dveří prozkoumejte stolek i obrazem. Na stolku najdete v krabičce kakaa klíček od zásuvek. V horní zásuvce najdete ceninu.
Prozkoumejte pracovnu, všimněte si obrazu nad stolkem, je to obraz nějakého předka, který má další posvátný klíč na krku. Všimněte si také nápisu nad prostřední knihovou (MCXX). Na velkých stojacích hodinách v rohu nastavte tedy 11:20 (MCXX - 1000 + 100 + 20 = 1120) a spusťte ručku nahoře. Objeví se tak tajný výklenek s trezorem. Správou kombinaci najdete pokud přiložíte ceninu k jednomu ze světel (63081).

V trezoru najdete spoustu zajímavých věcí (prsten, dopis od Williama, Robertův deník). Vše si prostudujte a pak se jděte zeptat Victorie na obraz v Robertově pracovně. Zjistíte, že se jedná o Lothara Gordona, který je pohřben na hřbitově v Ashburry.

Vydáte se opět do Ashburry a prohledejte hřbitovy. Na zadním najdete hrob se znakem Gordonů, ale je zarostlý křovím a nemůžete se k němu dostat. Jděte do kaple na předním hřbitově a prozkoumejte krabici u dveří, najdete rozbití zahradnické nůžky. Pak jděte ke kotelně a prozkoumejte okénko, na okapové rouře najdete zrezivělý šroubek. Ten seberte a v inventáři jím spravte rozbité zahradnické nůžky. Nůžky použijte na křoví na hrobě. Pokuste se hrobku otevřít - nepůjde to. Vraťte se ke kotelně a prozkoumejte tmavý kout (pod přístřeškem). Když kout prozkoumáte pravým tlačítkem, získáte železnou tyč, kterou použijte na hrobku. Zjistíte, že hrob prázdný. Jděte do hlavní haly sanatoria a zeptejte se sestry. Zjistíte, že hřbitov původně spravovala farnost Warmhill.

Jděte si promluvit s otcem Frederickem o Lotharově hrobu. Slíbí vám, že se podívá do kronik. Jděte se třeba porozhlédnou do ostatních lokací a pak se za ním vraťte a on ván řekne, že ostatky byly přemístěny do rodinné hrobky na hřbitov ve Warmhill. Obejděte tedy kostel a dojdete až k otevřené hrobce. Uvnitř je hrobník, se kterým promluvte a poproste ho o vyzvednutí Lotharovy urny. Bude souhlasit a urnu vám předá. Prozkoumejte ji a získáte čtvrtý posvátný. Zbývá jen klíč poslední. Musíte tedy vykopat tělo Williama.
Prohledejte hrobníkovo nářadí a seberte mu baterku. Jděte před kostel k místu kde jste poprvé mluvili s hrobníkem a posviťte na mohylu před stromem. Objevíte lopatu, kterou seberte a jděte si zahrát na hrobníka (použijte lopatu na Williamův hrob). Před vlastním kopáním se ještě musíte zbavit hrobníka. Uvolněte tedy drát, který drzí dveře a vyjměte z pod dveří klín. Dveře se zabouchnou a vy můžete v klidu kopat. Získáte tak poslední pátý klíč.

Při odchodu ze hřbitova uvidíte u kostela kočár z vašeho panství. Půjdete to prozkoumat do kostela a uvidíte Batese, jak jde do zpovědnice. Pošlete otce Fredericka pryč a sami vyslechnete jeho zpověď (no nemůžu říct že mě to zrovna šokuje, něco podobného jsem už tušil od druhé vraždy).


Kapitola VI. (pohleď skrze zrcadlo...)

Opět jste v podzemí hradu Black Mirror. Jděte rovnou dolu po schodech, kde jste předtím zkoumali kamenný čtyřhran. Použijte na pentagram prsten a otočte jím. Čtyřhran se rozsvítí a zobrazí se na něm po stranách symboly. Červenými tlačítky nad symboly zapněte postupně pět symbolů, které máte uloženy ve Williamově deníku, ve sledu v jakém následovali. Poté se vám otevřou dveře do podzemí.

Ocitli jste se v bludišti, není sice příliš rozsáhlé, ale jsou zde dvě místa kde můžete zemřít! Bludiště je tvořeno třemi vodorovnými a čtyřmi svislými chodbami. Hned ze začátku jděte 2x doleva a po pravé straně chodby najdete otvor ve kterém po prozkoumání naleznete talisman. Pak se vraťte o jednu chodbu doprava a následně nahoru. Zde seberte ze země helmu a stiskněte symbol na pravé straně chodby. Pokračujte 2x vpravo, kde ze země seberte starý meč. Projděte chodbou 1x rovně a 2x vlevo. Ocitnete se před dveřmi, které pomocí talismanu otevřete. Na stojan použijte tajemnou kouli a z levého výklenku si vezměte mapu.
Jděte opět o dvě chodby vpravo (po cestě si všimněte kamenné tváře střežící vchod). V chodbě zapalte zapalovačem svícen a na něj použijte mapu - objeví se vám místa, která musíte rozsvítit. Každý blok na mapě má přiřazeno světlo, které lze tlačítkem rozsvítit. Jsou celkem čtyři. Postupně je zapínejte až narazíte na jedno, ke kterému se nemůžete přes propast dostat. Vhoďte do propasti meč a helmu a ona se uzavře. Zapněte poslední světlo a vraťte se na místo, kde jste procházeli kolem kamenné hlavy. Místo ní se tam objeví jakási brána (Hvězdná brána J), kterou projděte k závěrečnému úkolu.

Ocitnete se v kruhové místnosti, kterou jste viděli ve snu. Prozkoumejte oltář a vezměte z knihy obřadní díku. Použijte dýku na Samuela. Jakmile se řízne, vyteče po oltáři a otevřou se otvory pro posvátné klíče. Vsuňte tedy klíče podle barev a v knize se objeví text, který si přečtěte. Hrozba bude zažehnána a vy se můžete kouknout na závěrečný filmeček.

Súvisiace hry: Posel Smrti 3
Posel Smrti 2



Diskusia Príspevkov: 340 Hodnotenie
2094 hlasov

100
60
20

80
40
0
57
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |






 SK | CZ© 99-2014 [ ABCgames.cz
Facebook   Google+