HRYCHEATYTRAINERYNÁVODYČEŠTINYCD OBALYWALLPAPERYSCREENSHOTYDOWNLOAD

OSTATNÍ
KALENDÁŘ
FÓRUM
FIRMY
TOP 10

KUP SI HRU
UŽIVATEL
Přihlásit
Registrace


Uživatelé
Hry v obchodě
Zlevněné hry

ABCgames
Kontakt, RSS, Spolupráce
STATISTIKY
Hry:
Cheaty:
Trainery:
Návody:
Češtiny:
CD obaly:
Wallpapery:
Screenshoty:
Download:
21163
5455
5063
1438
1600
7336
6033
12908
1687

Online 13416 uživatelů

Návody > Might & Magic 6: The Mandate of Heaven


Zobrazení:62093
Autor návodu:Petr Šmíd

Cíl:

Cílem hry je zachránit tento svět, čehož dosáhnete tím, že zničíte reaktor a královnu Kreeganů v Úle na severozápadě oblasti Dobrá voda. K tomu je potřeba míti starobylé zbraně. Ty lze získat jen z kontrolního centra, kam vás hned dopraví Orákulum. Orákulum vás do kontrolního centra dopraví teprve, až mu donesete kontrolní kostku, tu získáte z hrobky Warn, která je v oblasti Zlaté písky. Předtím však bude potřebovat k svému oživení čtyři krystaly, které získáte / nezáleží na pořadí, ale dle vašich možností / na následujících místech: Krystal Alfa v chrámu na Poustevníkově ostrově, Beta na hradě Alamos v Úhořích vodách, Delta na hradě Darkmoor, Epsilon na hradě Kriegspire. Abyste byli do Orákulu, které je ve sklepích Svobodného přístavu, pod Velkou radou, vůbec vpuštěni a mohli jej oživiti, musíte splniti pro každého z šesti zástupců lordů jeden úkol.

  1. Pro lorda Tempra z hradu ve Svobodném přístavu zničit pevnost démonů včetně všech démonů.
  2. Lady Fleise z hradu ve Stříbrné zátoce sjednotit cenu za dopravu ve všech 9-ti stájích.
  3. Pro lorda Stone z hradu Stone v Zmrzlých výšinách přivést Prince zlodějů ze stok Svobodného přístavu.
  4. Lordovi Stromgarda z hradu Stromgard u Bílé čapky odstranit zimu, jak, to vám poradí poustevník, který sídlí na Vlčí hoře, která je na západě.
  5. Pro lorda Newtna z hradu v Místu donést hodiny času z Charikovi kovárny na ostrově u Nového Sorpigalu.
  6. Pro lorda Humphreyma z hradu Ironfist donést štít lorda Kilburna, je v truhle na východ od Vlčího doupěte v Blackshire, do toho patří ještě dokázat, že Slicker Silvertonque je zrádce.

Samozřejmě, že je hra doprovázena dalšími questy, za které jsou body či peníze, ale ty neovlivňují samotnou myšlenku hry.

Uděláte velmi dobře, když si tento návod přečtete celý než začnete hru hrát. Důvodem je, že porozumíte tomu co vás dále čeká a lze se rozhodnout i pro jinou, vlastní, varianci postupu.


Volba postav:

Rytíř meč + luk + posilování + kožená zbroj, lučištník /výhoda navíc možnost kouzel / luk + bystrost + magie, clerik hlavně magii těla + vzdělání či jiné, čaroděj hlavně magii vody + ohně. Dovednosti obchodování a opravování časem dejte rytíři, bystrost a pasti lučištníkovi, ostatní jako vzdělání, posilování, meditace dejte všem mimo meditaci pro rytíře, nemá manu. Nedávejte štěstí, naopak je při volbě snižte na minimum, doplníte jej hned ze studny v Novém Sorpigalu. Všimněte si v seznamu mixovaných nápojů, položek 15 až 21. Jdou použíti jen jednou, ale již od začátku, záleží jen na tom, zda si seženete byliny a láhve. Procházením budov v městech a mluvením s obyvateli se dostanete nejen k zadáním questů nepodstatným pro dosažení cíle, ale i k informacím. Protože je nepotřebujete, tak si můžete vybírat. Jsou však důležité z důvodu odměn a to buď bodových či finančních, neboť bez bodů nelze zvýšit kvalifikaci v dovednosti na experta a později mistra. Expert magie vzduchu je nad bankou N.Sorpigalu. Abyste se tam dostali, tak musíte vzlétnout pomocí kouzla létání. K tomu se dostanete tak, že kliknete na stěnu banky v uličce, tady se projeví, že je dobré udělat expertem lučištníka. Dobře se dají zvyšovat vlastnosti pomocí oltářů, kterých je 12 jako měsíců v roce a přidávají Vám 10 bodů za podmínky, že jste před tím navštívili věštce, tím je míněna návštěva ve stejném měsíci. Využívat tuto skutečnost lze docela dobře, když máte mistra magie vody, který ovládá kouzlo Městská brána, nebo Loydův maják. Toto je příklad toho, proč se musíte správně rozhodnout, kam body dovedností a komu vložíme. Nezapomeňte na použití podkov 2 body za kus. Ve hře se vyskytuje kostel v každém městě, tam se můžete léčit a navíc je všude dost klášterů Baa, z nichž se v některých taky léčí a to dosti levně. To poznáte, až budete ovládat kouzlo Loydův maják a najdete klášter Baa v Rajském údolí.


Kvalifikaci dovednost:


Seznam oltářů:

MěsícOltářmísto
LedenSílyZátoka pašeráků
ÚnorIntelektuMíst
BřezenOsobnostiStříbrná zátoka *
DubenOdolnostiBílá čapka *
KvětenPřesnostiSvobodný přístav **
ČervenRychlostiMočál prokletých *
ČervenecŠtěstíNový Sorpigal *
SrpenOhněKriegspire *
ZáříElektřinyHrad Ironfist *
ŘíjenMrazuKriegspire
ListopadJeduAlamos
ProsinecMagieBlackshire *

* - označení výskytu a množství stájí


Umístění problémových lokací:

Princ zlodějů je v tajné místnosti v SZ rohu stok Svobodného přístavu, klíč od zamčených dveří vytáhne postava s vysokou bystrostí z roury ve zdi jižněji od prince.

Snergle, klíč od místnosti v trpasličím dungeonu v Ironfistu dostanete po vyrubání dungeonu v Darkmooru, či-li Močálu prokletých , kde Vám quest zadá postava v baráčku na severu oblasti.

Na hrad Alamos či-li do Úhořích vod se dostanete jen lodí ze severního přístavu Stříbrné zátoky.

Perla čistoty i perla hniloby se nachází ve Vlčí jeskyni u města Blackshire, tam se i získává vyšší hodnota dovedností. Údajně k zničení reaktoru bez poškození planety, potřebujete kouzlo od strýčka Archibalda, Nicolai vám dá zvonek, jakmile mu přinesete třetí oko. Je ve studni za hradem, ale až po zadání tohoto questu.


Informace: Cirkus

Po dobu 1 měsíc se nachází:

Duben - Blackshire
Srpen - Močál prokletých
Prosinec - Zátoka pašeráků

v cirkuse najdete prince Nicolae a můžete tam vyhrát zlaté cihlyčky, které jdou směnit za zbraně v Dračích pískách nebo soudky vína ale je to nevýhodné. Zkuste si to!


Seznam možností mixovat nápoje:

Poř.Název:Ingredience:Účinek:
1Magic PoitonKořen Phirny+10 many
2EnergyPetrklíč+10 základní vlastnosti
3Cure PoitonBrusinky+10 životů
4Resistance1+2+10 všechny odolnosti
5Cure Poison1+3Vyléčí otravu
6Protection2+3+10 brnění
7Super Resistance1+4+20 všechny odolnosti
8Extreme Energy2+6+20 základní vlastnosti
9Supreme Protection4+6+20 brnění
10Bless1+5To samé co kouzlo
11Stone Skin1+6To samé co kouzlo
12Haste2+4To samé co kouzlo
13Heroism3+6To samé co kouzlo
14Restoration4+5Vyléčí vše mimo mrtvol
15Essence of Intellekt1+11+15 inteligence,-5 síla
16Essence of Might3+13+15 síla,-5 inteligence
17Essence of Personality1+14+15 osobnost,-5 rychlost
18Essence of Speed3+12+15 rychlost,-5 osobnost
19Essence of Accuracy2+10+15 přesnost,-5 štěstí
20Essence of Luck5+7+15 štěstí,-5 přesnost
21Essence of Endurance2+9+15 vytrvalost,-1ost.vlasnosti
22Divine Magic4+7+100 many, zestárnutí o 1rok
23Divine Power5+8+20 úrovní, zestárnutí o 1 rok
24Divine Cure8+6Vyléčí vše, zestárnutí o 1 rok
25Rejuvenation4+11Odstraní mag.stárnutí, –1 rok


Umístění expertů a mistrů v jednotlivých lokacích:

Nový SorpigalučitelHrad Ironfistučitel
Magie vzduchuexpertSekeraexpert
Starob. zbraněexpertLukexpert
Magie tělaexpertDýkaexpert
PosilováníexpertDiplomacieexpert
Magie zeměexpertOdstr.pastíexpert
Magie ohněexpertKroužk.zbrojexpert
VzděláníexpertKožená zbrojexpert
MeditaceexpertPlátová zbrojexpert
Magie mysliexpertIdentifikaceexpert
BystrostexpertŠtítexpert
Magie dušeexpertMagie dušemistr
Magie vodyexpertMečexpert

Svob. přístav

učitel

Míst

učitel
Magie vzduchuexpertMag. vzduchumistr
PosilovánímistrMagie zeměmistr
DýkaexpertMagie ohněmistr
Magie zeměexpertKožená zbrojexpert
Magie ohněexpertMeditacemistr
IdentifikacemistrOpravováníexpert
ObchodníkexpertKopíexpert
Plátová zbrojmistrHůlmistr
MečexpertMagie vodymistr
Magie vodyexpert
Darkmooručitel
Stříbr. zátokaučitelSekyramistr
Magie tělamistrKroužk.zbrojmistr
Magie zeměmistrPalcátexpert
VzdělánímistrBystrostmistr
Bílá magieexpertKopímistr
Obchodníkmistr
Magie myslimistrAlamosučitel
OpravováníexpertBílá magiemistr

Blackshire

učitel

Hrad Stone

učitel
Černá magieexpertOpravovánímistr
PalcátmistrKožen.zbrojmistr
ŠtítmistrDýkamistr
MečmistrOdstr.pastímistr

Zátoka pašer.

učitel

Kriegspire

učitel
Kroužk.zbrojexpertLukmistr
BystrostexpertBílá magieexpert

Bílá čapka

učitel

Rajské údolí

učitel
LukexpertČerná magiemistr
Černá magieexpertStarob.zbraněmistr
Diplomaciemistr
Palcátexpert


„Pán Q‘‘

Je to tajná postava v chrámu hada na mapě Blackshire. Zabijte draka, skočte do jámy, probijte se přes medúzy až do místnosti vpravo. Otevřete tajnou stěnu na východní straně a už jej vidíte. Pozor, má hodně životů a kouzlí „dotek smrti‘‘, máte zmáčknout střelbu a dojít si na kávu. Vyberte jeho truhly a seberte Rosův roh, který ukazuje zdraví nepřátel.

Ve Stínové gildě se má údajně použít – ryba, čas a tma. Nevím, já to nepotřeboval. Existuje tajný dungeon, ale nemám pro něj pochopení. Lze se tam dostat tak, když hned použijete kouzlo létání, vyletíte ze strany na střechu jeskyně Bukanýrů a kliknete na zeď . Před řádícími draky se musíte rychle dostat v chrámu k SZ rohu a dalším kliknutím jste tam. Zpět vyběhnete co nejrychleji k stejnému rohu, nevšímajíce si draků, klikněte znovu a jste bohatí.


Doufám,že již máme vybranou partu před branou Nového Sorpigalu. Moje parta je:

Důležité jsou až úkoly pro Velkou radu a ty, jenž slouží k dosažení cíle. Ostatní slouží jen ke zvýšení úrovně vašich postav a tím dosažení cíle, neboť protivníci jsou stále silnější.


Tak začínáme:

Nový Sorpigal

Odtud funguje doprava jen směrem do Ironfistu. A to pěšky za 5 dní. Lodí za 3 dny jen v úterý, čtvrtek a sobotu. Koňmi za 2 dny v pondělí, středu a pátek.

Hned za branou vpravo je hospoda, kde necháním přečtení dopisu Androverovi získáte odměnu 1000 zl. Vy pak na první goblíny narazíte na balkóně Gildy Sebepoznání. Po jejich likvidaci se vydáme za dalšími k můstku, který jde přes potok vpravo od brány. Může se stát, že se do boje zapojí i ti goblíni, co jsou vlevo na kopci u Hlásky. Jakmile s nimi budete hotovi, zlikvidujte ty u lodi v přístavu. Těm zas přijde na pomoc houf mágů s jejich učni. Uvědomte si, že ze začátku nejste ještě tak silní, tudíž se nestyďte za taktické ústupy, důležitý je výsledek. Při tomto počínání, tj. poznávání města a okolí jste narazili na další questy. Ty se vám automaticky zapíší do 1 knihy. Nechoďte zatím do Hlásky jen si vyčistěte okolí od goblínů. Jak jste likvidovali goblíny u lávky, přes kterou vede cesta na hrad Ironfist, tak jde cesta doprava k opuštěnému klášteru Baa. Uvolněte si k němu cestu, ale dovnitř nelezte, až tam půjdete, tak mějte kouzlo proti otravě. O studnách v Novém Sorpigalu se nebudu zmiňovat, neboť ty jste si určitě vyzkoušeli. Navštivte cvičiště a zvyšte si úroveň vašich postav na 2 úroveň. Kupte si kouzlo ochrana před otravou, dále rytíři dovednost obchodování a poznávání věcí, lučištníkovi odstraňování pastí. Ve stájích seberte podkovy a odjeďte na hrad Ironfist. Jen dám informace k novým questům, v opuštěném klášteru Baa se nalézá jak svícen, tak dcera Angela tak i královna pavouků. Ale léčitelka Sharry je uvězněna v jeskyni Stínové gildy na mapě Ironfistu za mostem pod skalou, kde se nahoře nalézá věštec.


Ironfist

DopravaKoňmiLodíLodí
PondělíN.Sorpigal 2DMíst 2D-
ÚterýnejedeN.Sorpigal 2DVých.Pirátské zátoky 3 dny
StředaN.Sorpigal 2DMíst 2D-
ČtvrteknejedeN.Sorpigal 2D-
PátekN.Sorpigal 2DMíst 2DVých.Pirátské zátoky 3 dny
SobotanejedeN.Sorpigal 2D-
NeděleARÉNANepluje-

Pěšky se jde na sever do Pirátské zátoky a také směrem na SZ kolem oltáře, hospody Přelud a Snerglovy jeskyně.

Projděte podhradí i budovy na hradě. V podhradí si kupte hlavně dovednost luk pro klerika a kouzelníka, patrně i luky pak teprve navštivte trůní sál. Regent lord Wilbur Humphrey vám vyplatí 5000 zl. za doručení dopisu a slíbí povýšení paladinů na křižáky, jestli zachráníte dámu v nesnázích. Jedná se Melody Silver vězněnou ve Výspě stříbrných helem v Místu. Pokuste se pro tentokrát vyhnout rozmluvě s princem Nicolaiem, to si nechte na příště. Také se vyhněte použití teleportů před hradem. Ale kupte si všechna členství a kouzlo odstraň ochromení. Rytíři kupte dovednost opravování a plátová zbroj, klerikovi i lučištníkovi kroužková zbroj. Použijte studny před hradem, z lučištníka i za pomocí podkov udělejte experta luku. V podhradí se dejte doprava k mostu a vystřílejte v tomto místě všechny, co jsou přívrženci Baa včetně lučištníků, ale za most ani do hor či na jih se zatím nepouštějte, nýbrž využijte koňské dopravy a vraťte se domů do Nového Sorpigalu. Další nové questy jsou od A.Bespera získat mu harfu z Jeskyně dragounů, která je na jihu mapy Ironfistu a pro regenta najít štít lorda Kilburna, ten se nachází na mapě Blackshire v bedně vedle Vlčí jeskyně.


Nový Sorpigal

Zde se stavte opět u studny štěstí a hned vedle na cvičiště povýšit na 3 úroveň. Pokuste se vyrobit si následující lekvary a hned je použít. Je dobré vyrobit vždy dvojici, aby se nerušil jejich účinek, tímto použitím získáte 10 % od dvou odolností.

  1. a) modrý + /modrý + (žlutý+červený)
    b) červený + / červený + (žlutý+červený)
  2. a) modrý + /modrý+žlutý / + / modrý+červený
    b) červený + / žlutý + ( modrý+žlutý)
  3. a) žlutý + / modrý + (žlutý+červený)
    b) (modrý + červený) + /modrý + (modrý+žlutý)

Patrně nebudete mít k dispozici potřebné množství jak surovin tak láhví, máte čas si to vyrábět postupně, je to jen ve vašem zájmu využít toho, že lze postavy tímto způsobem posílit. Pozor funguje to jen jednou, takže se to nesnažte opakovat. Nejprve se vrhnete na kopec, na Gobliní Hlásku a tam vyčistíte všechny prostory až ke dveřím, ovládaných tlačítkovými spínači. Heslo je Nilbog, ale dveře zatím neotvírejte. Oznamte to Janici na radnici, seberte 2000 zl. a další úkol. Já hlásku dokončil navečer, když už byla radnice zavřená. Tak jsem dokoupil všem dovednost bystrost, čas využil na vybouchání goblínů, kteří se nachází na poloostrově za Gildou živlů u domku experta starobylých zbraní. Měli tam ohniště a 3 bedny. Na radnici jsem se stavil ráno až po vyspání, ale protože otvírají až v 10 hodin, tak jsem nakoukl do chodby v starém Baa klášteru a pobil pár potvor. Od Janice z radnice jsem se vydal do opuštěného kláštera a postupně vybíjel netopýry, kobry a pavouky, pokud potřebujete ošetřit třeba v noci tak, jděte do kostela. Já si musel asi třikrát odskočit, abych se zrestauroval. Výsledkem bylo najití a zachránění Angely, svícnu, 6-ti kobřích vajec a zisk srdce pavoučí královny. Svícen je hned v první místnosti vpravo pod schody v bedně, chráněn kobrami. Angela je vpravo na 1. odbočce, chodba tam končí vězením. Pozor na past. Kobří vejce a královna jsou ještě dost daleko, v chodbách se držte vpravo. Vrátit se můžete pomocí teleportu, ten je ve stínu v místě obývaném královnou. Po prodeji zbytečných věcí jsem si udělal experty ohně, těla a vzduchu. Expert vzduchu sídlí v 1 patře banky, dostanete se k němu kouzlem a to vytáhnete ze stěny banky v uličce kliknutím. Moc vysoko nelétejte, neboť věže v městech slouží k sestřelování všech létajících oblud. Lučištníkovi jsem koupil dovednost magie země a vody. Čaroději magii vzduchu a kouzla čarovné oko, ochrana před magii a jiskry. Protože byl čtvrtek 4. února v poledne, tak jsem riskl, že ještě využiji čas na likvidaci mágů a příznivců Baa, kteří zůstali v oblasti na poloostrově vpravo od přístavu. Potřeboval jsem již jít do oblasti Ironfist, abych mohl využít únorový oltář. Pokud chcete získat od oltářů uvedených dříve v tabulce body, musíte vždy dodržet následující postup. Podle tabulky vám dá každý všem l0 bodů do uvedené odolnosti v 1. roce, když ho navštívíte v měsíci uvedeném v tabulce, ale jen za podmínky, že jste v tom samém měsíci navštívili nejprve věštce. Příští rok to můžete opakovat, ale dostanete jen 3 body.


Ironfist

Vyrazil jsem 5.2. koňmi z N.S. a v neděli 7.2. jsem byl na hradě Ironifst. Tam jsem zakoupil experta meče, 3x meditaci a kouzla hrdinství a odstranění prokletí. Cesta k věštci vede směrem k mostu, tj. již vámi vyčištěná oblast. Ale nedáte se přes most, nýbrž vlevo od něj nahoru do hor. Tam nás opět čekají uctívači Baa a ještěrčí lučištníci. Věštec vám řekne, kam se máme vypravit. Je to oltář intelektu v Místu. Tudíž jej poslechněšte a na ostrov Míst odplujete.


Míst

Lodní doprava

PondělíIronfist 2D
ÚterýVých.pirát.zátoky 2D
StředaIronfist 2D
ČtvrtekVých.pirát.zátoky 2D
PátekIronfist 2D
SobotaVých.pirát.zátoky 2D
Nedělenepluje

Po přistání vás budou napadat uctívači a kapsáři. Je dobré se na ně pomocí kouzla čarodějovo oko zaměřit a všechny poslat na věčnost. Oltář najdete snadno, 10 bodů do inteligence přijde vhod. V Místu kupte rytířovi a klerikovi dovednost štít. Nechejte všechny své postavy vytrénovat cca na 7 úroveň. Od lorda Alberta Newtona můžete být povýšeni na mágy, jestliže se napijete z fontány magie. Ta se nalézá na jednom z ostrovů v Zátoce pašeráků. Dál jste právě dostali 1 Quest rady a to najít a donést Newtonovi hodiny času. Ty jsou na ostrově u Nového Sorpigalu v Gharikově kovárně. Pro hodiny je možno jít pouze s kouzlem telekineze. Je samozřejmé, že jste si město obešli a prohlédli, provedli prodej nebo nákup potřebných věcí. Nezapomeňte zakoupit kouzlo chůze po vodě,ohnivá koule pro čaroděje a lučištníkovi peříčko. Získali jste další úkol od Kathleen z věže za gildou ohně, je velmi jednoduchý. Teleport je za hradem. Po jeho splnění, což je vyčištění souostroví 5-ti ostrovů, odplujte do přístavu Ironfistského. Na souostroví se dotkněte obelisku.


Ironfist

Na hradě Ironfist po vyřízení vašich obchodních záležitostí zlikvidujte Stínovou gildu. Její jeskyně je směrem na východ za mostem, kam jsme prvně nešli. V okolí je množství ještěřic. Střílejte z dálky, samozřejmě již máte nějaké experty luku. V jeskyni je vězněna Sharry v druhé místnosti vlevo od vchodu za zamčenými dveřmi, které navíc při průchodu zraňují. Klíč od této místnosti je v bedně v 1. místnosti směrem od vstupu, ale v souběžné chodbě. Tuto si musíte pomocí tlačítek v dalších místnostech otevřít. Nebude to v klidu, neboť jeskyně je dobře chráněna bandity, rváči, lotry, zloději a lupiči. Po osvobození Sharry se stavte v podhradí a udělejte z rytíře experta luku a ji pak doprovoďte do N.Sorpignalu.


Nový Sorpigal

Domů se rád vracím, je zde dost expertů a levně. Po vyinkasování částky 2000 zl. na radnici, jsem provedl jako vždy prodej a nákup. Klerika jsem udělal expertem magie ducha a mysli. Abych mohl udělat čaroděje expertem vody, tak jsem se musel vypravit za učitelem, který sídlí na ostrově západně od přístavu. Na tomto ostrově se nalézá i oltář, ale toho si nevšímejte, není potřebný měsíc a přišli byste o body. Na ostrov se dostanete použitím kouzla chůze po vodě. Po povýšení čaroděje na experta vody jsem se podíval na ostatní ostrovy na mapě Nového Sorpigalu. Na ostrově, kde je Gharikova kovárna, jsem si vybral obě bedny, ale pozor na kotlík nad ohništěm, je to past. Ostrov s obeliskem navštivte znovu, až budete umět létat, u obelisku jsou podkovy a je nutné se jej dotknout. Po návratu z ostrovů jsem zjistil, že na 9. úroveň chybí klerikovi pár bodů, ostatní je měli. Pro jejich sehnání jsem si skočil do opuštěného chrámu Baa, pozabíjel pár potvor. Jakmile jsem dosáhl potřebných bodů, tak jsem se vydal na cvičiště. Takovou to výhodnou možnost, když budete potřebovat pár bodů máte ještě pod Hláskou, jestli jste mě v začátku poslechli. Když to budete potřebovat, tak ji využijte. Je tam i pár peněz. Za body jsem čarodějovi zařídil experta magie země a přikoupil kouzlo smrtící roj. Dále připravil rytíře na experta identifikace věcí, lučištníka odstraňování pastí a klerika na experta luku. To byl hlavní důvod proč jsem zamířil na Ironfist.


Ironfist

Okamžitě po příjezdu jsem udělal připravené experty luku, ident.věcí a odstranění pastí, koupil kouzlo odstranění jedu. Protože bylo 28.3., zde mají všechny měsíce 28 dní, tak jsem využil času do 1.4. tím, že jsem se dal na jih a vyčistil okolí chrámu Baa a Jeskyně dragounů od nepřátel. Zatím jsem se zdržel vstupu do nich. 1. dubna jsem šel k věštci, od něj pomocí kouzla pírko skočil dolu před Jeskyni stínové gildy a pěšky pokračoval do Zátoky pašeráků.


Zátoka pašeráků

Tam narazíte na lidojedy, ještěrky, lovce lebek, v chrámu Tsantsa i na kobry, v chrámu pěsti bojovné kněze Baa i krysy, v chrámu slunce kněze slunce. Nejprve zlikvidujte všechny nepřátele pohybující se po okolí a okolních ostrovech, na které se dostanete pomocí chůze po vodě. Na ostrově Východ zátoky pašeráků je hospoda a chrám Tsantsa, kde je vězněna Sherell. Z něj odplouvá loď v pondělí a ve středu na ostrov Západ zátoky pašeráků. Tam se nalézá chrám léčitelů Baa, kteří vás velmi levně uzdraví a chrám slunce, kde se nachází jeden z artefaktů. Loď odtud odplouvá v úterý a čtvrtek na Ironfist, cesta trvá 4 dny. Pokud jste prošli všechny ostrovy v zátoce pašeráků, tak máte jistotu, že jste se napili z Fontány magie. Také jste narazily na sloup, který budete potřebovat později, až dostanete úkol v Blackshire. Stavil jsem se na cvičišti a nechal postavy vytrénovat na další úroveň. Teď si můžete dobít chrám Tsantsa a zachránit Sherell. Doufám, že jste prošli osadu a dostali úkol zničit krystal zla. Zlikvidujte kněze a krystal v chrámu Řádu pěsti. Měla by být možnost dalšího zvýšení již na 10. úroveň, což jsem udělal a navíc z lučištníka udělal experta bystrosti. Pokud jste si posbírali kosti rozházené po kraji z hostin kanibalů, udělali jste dobře. Ve Svobodném přístavu je velmi dobře prodáte 1000 zl. za kus. Bylo by potřeba vyčistit dům Pána Ohně, který je u obelisku, ale nemám modré lektvary a je 28.4. Protože jsem nechytil oltář v březnu ani v dubnu, tak jsem si řekl, že teď jej chytím v květnu. Pěšky jsem šel do Ironfistu k věštci, po věštbě jsem opět stejnou cestou vrátil do Zátoky pašeráků a kolem chrámu pěsti pokračoval zase pěšky ke Svobodnému přístavu.


Svobodný přístav

Doprava1 Vých.cest.koňská spol.1 Záp.cest.koňská spol.Lodní
pondělíBlackshire 3DStříbrná zátoka 4DMíst 4D
úterýKriegspire 3DIronfist 4DStříbrná zátoka 3D
středaBílá čapka 3DDarkmoor 5DMíst 4D
čtvrtekBlackshire 3DStříbrná zátoka 4DStříbrná zátoka 3D
pátekKriegspire 3DIronfist 4Dnepluje
sobotaBílá čapka 3DDarkmoor 5Dnepluje
Neděle000

Do města jsem se dostal pomocí běhu a vyhýbání se nepřátelům. Sherell, jsem za 1500 zl. vrátil do 2. domku na cestě od přístavu k fontáně. Zakoupil jsem si kouzla čepele, kamenná kůže, odkamenění a uzdravování nemocí. Oltář přesnosti se nachází kousek od vodní nádrže ve městě. Musíte se o něj pobít s lučištnicemi. Na jihu, pod hradem Temper, kolem něhož jsem proklouzl do města, je křižovatka na hrad, přístav a Darkmoor-Močál prokletých. Na mapě Svobodného přístavu se jako havěť vyskytují ti samí parchanti, jako na ostrovech, navíc jsou vynikající a nebezpečné ohnivé lučištnice. Na severozápadě je křižovatka na sever Rockham, na západ Blackshire. K hradu Stone se dostanete severovýchodní cestou. Na západě od města je u pramene Erikova hrobka, jsou tam Lichové, a pod ní obelisk. Na jihu je pevnost Dragounů, tvoří spojnici s chrámem Baa, obeliskem a Erikovou hrobkou. V osadě na severozápadě je v hospodě Charwick, který vám vydá doporučení pro Obericka .Obyvatelé skupují různé věci. Za osadou je bývalý chrám měsíce, kde jsou nyní druidové Cedrika Drothera. Ve městě jsou další obchodníci, ale hlavně sněm, Velká rada lordů. Ty vám zadají questy, jejichž splnění je nutné pro další pokračování ve hře. Jakmile jsem se orientoval a vyčistil mapu okolí od všeho možného, tak jsem se vrátil do Ironfistu, tam jsem měl ještě rozdělanou práci. Protože je pořád peněz nedostatek, tak občas někam odskočím z důvodu jejich sehnání. To jsem udělal i teď a to tak, že jsem vyčistil levou i pravou chodbu Erikovi hrobky, neboť tam jsou jen kostlivci. Ale střední chodbu s Lichy jsem nechal zatím na pokoji. Než odjedete, tak je dobré vlastnit ještě kouzla zažeň nemrtvé, oživ mrtvého, odstranění šílenství, skok a i s pomocí podkov udělat čaroděje expertem vzduchu.


Ironfist

Nejprve jsem udělal z čaroděje experta luku. Na cvičišti nechal zvýšit úroveň postav na 12, i když to šlo i na 13, nebyly many. Nyní navštivte, ale v plné zbroji, Jeskyni dragounů tam se nachází harfa požadovaná v Ironfistu a i důkaz pro starostu Sorpigalu o činech a úmyslech Stínové gildy. Než pojedete dolu výtahy, tak si zmáčkněte ENTER, ať na vás nemohou při sjíždění útočit dokud se nerozhlédnete a nezvolíte taktiku boje. Je dobré používat, ale jen na dálku, kouzlo ohnivá koule a jiskry na blízko. Dobré bude ještě jedny jiskry koupit hraničáři.V kruhové místnosti na konci chodby je tajná skrýš. Harfu jsem odevzdal v podhradí za 5000 zl. a po odprodeji získaných věcí pokračoval do N.Sorpigalu. Tady jsou drazí.


Nový Sorpigal

Zde jsem nejprve navštívil starostu a za 5000 zl. předal dopis ze Stínové gildy. Potom udělal experty meditace z L+K+Č, experty bystrosti z R+K+Č a experta posilování z R. Nechal vytrénovat své postavy na 15. úroveň, víc to zde nejde. Kupte kouzla jiskry, zraň, přesnost a šťastný den. Odskočil jsem si z důvodů časových, čekajíc na loď do Místu, do chodeb pod Hláskou a pobil pár potvor za dveřmi s heslem NILBOG, nezapomenouc posbírat drobné.


Míst

Při cestě na hrad pro povýšení na mágy, se stavte u experta kožené zbroje a použijte jeho služeb pro čaroděje. Naproti je expert opravování věcí, který jistě rád poslouží rytíři. Po povýšení na mágy vám bude slíbeno povýšení na arcimágy, pokud dodáte artefakt, který se nalézá na Corlagonově panství. Při cestě z hradu kupte ve Dvojitém ostří dovednost posilování a v Magii vzduchu vzdělání, oboje pro celou partu. Dále si kupte kouzla štít a ohnivá šipka. Nechejtete si zvednout úroveň na 17. Navštivte Výspu Stříbrných helem, hledejte důkaz o jejich úmyslech. Krátká, i když ne bez boje je k němu cesta od vchodu rovnou do společenské místnosti se třemi stoly. A odtud chodbou do které se vchází 2 dveřmi vlevo dle mapy směrem jihovýchodním. Pokud jste dost silní, můžete vymlátit vše živé, pokud ne, vrátíte se později. Důvodem k návratu bude zde vězněná Melody Silver. Tu naleznete, když půjdete 1dveřmi vpravo, kolem místnosti po svahu nahoru, ale nejprve v ní musíte zabít stráže a stlačit spínač. Vpravo od místnosti se spínačem se vám začnou vysouvat podlážky, po kterých jdete nahoru v rozích, zahněte a nezapomeňte vystoupit z výtahu. Tu místnost poznáte, protože jestli tam sestoupíte na podlahu, tak můžete odejít přes kamennou fresku na stěně, ale přivoláte další bojovníky. Já se rozhodl to udělat naráz. Důležitý je nález klíče k Gharikově laboratoři, bude potřeba později. Listinný důkaz byl hned předložen starostovi Místu a záchrana mladé dámy na hrad Ironfist, kam se dá odtud dostat jen lodí. Než odjedete, tak se nechejte vyškolit. Začínají se objevovat předměty obnovující zdraví a manu, ty si nenechávejte ujít.


Ironfist

Doběhněte si na hrad pro povýšení na křižáky a zjistíme, že můžeme býti povýšeni na hrdiny, jestliže zabijeme draka Longfanga, sídlícího ve sloji za hradem Darkmoor. V podhradí si necháme vyškolit ve 4 domcích vpravo od stájí experty štítu R+K, kroužkové zbroje L+K, plátové zbroje R.

Odskočíme si k věštci a hned uháníme čímkoliv, ale rychle do Nového Sorpigalu, neboť je měsíc červenec a chceme stihnout oltář štěstí. Tam se znovu objevují bývalé a zlikvidované potvory. My však si uděláme experty posilování K+Č a experty vzdělání R+L+K+Č, neboť pro hraničáře nemám body. Sice se objevují znovu i podkovy. My však chceme jen jedno, probojovat se na ostrov k oltáři štěstí a využít experta vody pro lučištníka. Po tomto úkonu se okamžitě vrátit do Ironfistu plnit rozdělané úkoly. Z N.Sorpigalu jsem vyrazil zpět, ale protože byla sobota, tak jsem šel pěšky. Tím pádem jsem přišel na křižovatku, kde se jde ke chrámu Baa, tak jsem jej navštívil s úmyslem získat pro radnici v N.S. hodiny harmonie. Po vstupu do chrámu Baa objevíte na prostředku místnost se 4 dveřmi. Ty musíte otevřít kliknutím a to v pořadí sever, východ, západ a jih. Ověřte si to na mapě. V prostředku místnosti je bedna, kterou vyberete, ale po jejím zavření se na vás vrhne množství kostlivců a Baa příslušníků. Buďte na to připraveni a stáhněte se do kouta. Používejte kouzlo jiskry. Po vyčištění hlavní prostory, v jejímž středu stojí tato místnost, jděte nejprve do dveří vlevo od vašeho příchodu, jsou to lázně. Postupně budete nacházet klíče od dalších prostor tak, že pokračujete do dveří naproti lázním. Tam je jeden klíč až na konci křivolaké chodby za sochou. Jak otevřete nějaké dveře, tak se na vás z hlavního prostoru pohrnou další potvory. Pozor na hlavním prostoru jsou ve 4 rozích vidět chodby. Nelezte do nich, jsou tam jen další kostlivci, přívrženci a pavouci, jinak nic moc. To lze jen jestli si chcete zatrénovat. Poslední otevřete dveře proti vstupu do chrámu, ale kliknutím z boku, neboť za nimi je firebal. Vyčíhnutím jeho pohybu lze proběhnout na stranu a tam po vodním kanálu projít dál. U zdroje firebalu se chodba rozdvojuje a na každé straně nad schodištěm je cca 5-6 knězů. Ty zlikvidujte první na obou stranách. Tím si uvolníte cestu k hlavní místnosti kde je oltář. Kněze zlikvidujte z dálky. Opět pozor, nechoďte a nedotýkejte se oltáře, gong na něm oželte, budou další, neboť neuposlechnutím této rady se na vás vyřítí celá armáda kostlivců. Vchod do pokladnic je tajnou chodbou za oltářem mezi dvěmi loučemi, ale musíte mít klíč. Chodba se rozdvojuje a na každém jejím konci, ale až na otevřeném ochozu, je jedna pokladnice, v té vlevo jsou hodiny harmonie. Až vyberete, obě tak použijte kouzla pírko a skočte z ohozu a běžte ven. Teď již pozor jen na firebal a máte další úkol za sebou. Protože jsem zase končil v sobotu, tak z křižovatky jsem to vzal pěšky domů. Tam jsem za 5000 zl. odevzdal hodiny na radnici, odprodal si věci a hned odjel do Ironfistu.

Kupujte jen předměty, které doplňují manu či zdraví, ostatní najdete. Kupte si kouzlo rychlost. Vezměte to přes most znovu do Zátoky pašeráků.

Jistě si časem všimnete, že vynechávám spoustu možností bojů, ale mám jich až dost. Záleží jen na vás zda vymlátíte všechny lokace, co uvidíte. Je jisté, že tím získáte více peněz, ale i bodů. Jestli uspokojení, to věru nevím.


Zátoka pašeráků

Před zimním stanovištěm cirku zahneme doprava k obelisku a domu Pána Ohně. Vejdeme dovnitř a splníme jeho přání a to, že jej zbavíme Falena Defendera. Ten má u sebe klíč od zamčené truhly, v které je krystalická lebka pohlcující radiaci. Tu budete potřebovat později. Šetřete jantar, dá se prodat ve Svobodném přístavu. Tuto budovu projdete tak, že skočíte do díry proti vchodu na plošinku, ze které se dá postupně skočit do dalších 8 chodeb. Musíte projít všechny, zpět k Pánu Ohně se vracejte kliknutím na kamenné tváře, vždy když budete potřebovat jít do jiné chodby, či se léčit. Nalézají se tam goblíni a zlí orgové, nejvíce je jich v sále s klecemi a 4-mi dveřmi. Za 3. dveřmi zleva je magická studna + 10 magických odolnosti. Po projití se stavte v místních obchodech, ať se nemusíte vláčet se získanými věcmi. Po prodeji věcí jsem zjistil, že je již 23.srpna. Vzhledem k tomu, že jsem se snažil hlídat i datum kvůli dostupnosti oltářů, tak jsem se vrátil do Ironfistu.


Ironfist

Dorazil jsem 28. srpna a stavil se na hradě, zkoušejíc nákup zbroje doplňující manu a zdraví, vyspal se v podhradí, nechal si zvýšit úroveň postav na 22. Stihl jsem to do 17. září a rozběhl se k věštci a pak k oltáři. Ten je vpravo pod horou, když se jde od věštce. Když se podíváte na mapu, tak místo na jih od oltáře bychom měli míti ještě nezmapováno. Proto půjdeme podél vody na jih, až narazíme na následovníky Baa, ještěrky, krve hlty, mozko žrouty a to vše kolem léčitelského chrámu Baa, až ke Corlagonově panství. Všechny společně pošlete k pánu, v chrámu se můžete levně léčit. Po vyčištění tohoto okolí se dejte po další cestě na sever do kopce. Tam jsou uctívači a ještěři bránící vám přístup k obelisku, studně doplňující zdraví a teleportujte se na hrad a zpět. Ten si vyzkoušejte. Teď se dejte do práce na Corlagonově panství, je tam krystal Terrax. Ten najdete v tajné chodbě, kde jej chrání kostlivci a velmi dobrý Velelich. Tajná chodba se otevře z té místnosti na konci jižní chodby s oválným tvarem. Musíte si pohrát s tlačítkem v místnosti před ní a spínačem, který je odtud zpátky vlevo v chodbě, kde se rozvětvují malé výklenky. Po získání krystalu se dejte nejprve do kupy, neboť budete při opuštění místnosti ještě napadení přízraky. Po opuštění Corlagonova panství se dejte pěšky hned na sever kolem hospody Přelud do Zátoky pašeráků a dál do Svobodného přístavu.


Svobodný přístav

Zde nejprve odprodejte zbylé kusy jantaru v domě u rybníčku. Potom si jděte nakoupit další kouzla a maximálně využívejte fintu s tím, že si pozici uložíte, než do krámu vejdete a pokud nejste s nabídkou zboží spokojeni, tak si hru znovu do výchozí posice nahrajete. Kupte si masivní deformaci, zpopelnění, městskou bránu, létání a kyselinový vír. Máme tam nedodělanou Erikovu hrobku, tak se do ní dejte. Na lichy platí kyselinový vír, hrubá síla a nejlépe je mlátit je přes nějaký roh. K Erikově lebce se dostanete pomocí středního výtahu, přejitím místnosti s firebaly v pravo, k pravým dveřím naproti. Těmi do druhé místnosti vpravo, kde otevřete dveře do 3 místnosti pomocí spínače na zdi. V 3 místnosti je Power lich a ten má lebku u sebe. Lebku odnesete do domu alchymisty Gabriela Cartmana, který je vedle opuštěného chrámu a dostanete 7500 zl. Do města se dostanete rychle pomocí městské brány. Nechejte zvýšit úroveň party na 24. Zakupte si kouzlo mocná léčba a 2 létání i pro lučištníka. Jdeme k dragounům pro artefakt. Ten naleznete až v poslední místnosti oválného tvaru se stoly plnými pytlíků peněz, v bedně hned vedle židlí. Pomocí městské brány se přeneste k městské fontáně a po cestě na jih do domu se zelenými dveřmi, doneste artefakt. Nejen, že si jej můžete nechat, ale ještě dostanete 30000 zl. Pomocí První východní cestovní společnosti jsem si vyjel do Blackshire.


Blackshire

Doprava zde je jen koňská a to v úterý a pátek, jedoucí do Svobodného přístavu, což trvá 3 dny.

Pěšky můžete vyrazit na západ do Rajského údolí, severně do Kriegspire a východně, kolem stanoviště cirkusu do Svobodného přístavu. Obejděte všechny domy v městě, posbírejte nové questy, z rytíře udělejte mistra meče. Partu vytrénujte na 26. úroveň. Na jižním okraji města budete napadeni vlkodlaky, pozor při jejich zabíjení na obyvatele. Po prohlídce města vykoukněte ven jižním směrem a uvidíte vchod do Vlčího doupěte. Tomu se vyhněte do leva, kde se poflakuje tlupa vlčích mužů a chrání bednu, v které je štít lorda Kilburna. Až je pošlete do věčných lovišť a získáte štít, tak se vraťte do Svobodného přístavu. Tam vám ihned z těch samých stájí jede zápřah na Ironfist. Jen pro informaci, ve Vlčí jeskyni se nachází perla čistoty a perla hniloby. Dále na východ se nalézá na ostrově chrám hada s postrádaným Emanuelem.


Ironfist

Po příjezdu navštivte hrad, odevzdejte štít a máte splněný 1. úkol rady. Promluvte s Nicolaiem, ten se k vám připojí. Pak se podívejte po obchodech a Nicolai se vám ztratí. Zkuste vstoupiti do hradu, kam nebudete vpuštěni. Nicolaie teď nehledejte, dá se najít jen v cirkusu a až v prosinci.V podhradí kupte všem, co ji nemají, dovednost opravář. Pokračujte lodí a to odevzdat krystal.


Míst

Jste povýšeni na arcimágy, povyšte si úroveň na 28. Můžete již udělat mistrem vody čaroděje, neboť je arcimágem. Kupte si kouzlo očaruj předmět. Tím, že jste mistrem vody, můžete používat přemisťování mezi městy na mapě kouzla městská brána, ale nedostanete se tam, kde není ústřední fontána. K tomu vám slouží loydův maják, který nemáme. Za to máte dost peněz, tak kouzlo využijte a přenesete se do Svobodného přístavu.


Svobodný přístav

Tam zakoupíte kouzla, loydův maják, ohnivý proud, déšť meteoritů, hvězdná spoušť, druhé odkamenění, kamenný výbuch, moc, hromadný strach a oslabení mysli. Teď se potřebujete dostat k věštci na Ironfistu, abyste mohli využít kouzlo maják. Nejlépe je to vzít přes N.Sorpigal, odkud zaručeně něco do Ironfistu pojede.


Nový Sorpigal – cestování – zimoviště cirku - hrad Ironfist a jiné.

Když už jsme doma a umíme létat, tak se podívejte na ostrov s obeliskem a seberte tam i podkovy. Pak pokračujete k věštci v Ironfistu. Nezapomeňte si jeho polohu uložit na maják. Protože je měsíc prosinec, tak vejděte pomocí městské brány do Blackshire k oltáři magie. Dál pomocí tohoto samého kouzla do Místu, odtud lodí na Východ zátoky pašeráků. Musíme ostrovy znova očistit. Na maják si dejte léčitelský chrám Baa, tam se můžete vracet na levné léčení odkudkoliv a navíc v lednu sem budete potřebovat cestovat kvůli oltáři síly. Na ostrově se sloupem zanechejte figurku draka, kliknutím na sloup. Na pevninu Zátoku pašeráků, k chrámu Řádu pěsti, se dostanete pomocí létání nebo chůze po vodě. Odtud vyčistěte oblast až k zimovišti cirkusu, kde si můžete zahrát, ale je to prodělečné. Důležité je, že tam naleznete prince Nicolaie, protože je prosinec, s kterým pomocí majáku se můžete vrátit k věštci a odtud doletět na hrad. Teď by bylo dobré poznat Stříbrnou zátoku, neboť tam se dá koupit dovednost bílá magie.


Stříbrná zátoka

Doprava:
koňmi - pondělí a pátek za 4 dny do Svobodného přístavu.
lodí - pondělí, čtvrtek a sobotu za 3 dny Míst, úterý a pátek za 3 dny do Svobodného přístavu, středa za 1 den Severní ostrov v Úhořích vodách.

Zde projděte město, až půjdete k Lady Lorettě Fleise tak vás napadnou gorgoyly, dále jsou pak druidi. Po rozmluvě s Lady vyčistěte okolí na celé mapě Stříbrné zátoky. Pomocí kouzla hvězdná spoušť je to hračka na 2 až 3 dny. Do 21. máte ještě dost času. Mluvím o měsíci prosinci, kdy lze navštívit kamenný kruh. Kupte klerikovi i čaroději dovednost bílá magie, případně podle množství peněz, kouzla den bohů, čepele či jiné. Od Stříbrné zátoky severně je ostrov, na němž je kamenný kruh, který je potřeba navštíviti a pomodliti se ve dnech 20.3., 21.6., 23.9. nebo 21.12. Vojevůdcova pevnost se nachází severozápadně od města. Monolit je na cestě do Svobodného přístavu, ten lehce projdeme, pokud se budeme cestou dotýkat stromů, kamenů a květin. Po dobití Monolitu znesvěťte oltář dotykem. Nechejte si zvýšit úroveň na 29. Vycvičte K+Č na experty bílé magie. Nevím, jak jste na tom s časem, pokud postupujete jako já tak jste cca kolem 20.12. To vám dá čas na návštěvu kamenného kruhu a ještě na likvidaci Vojevůdce v pevnosti. Dobré je kouzlo masivní deformace při práci s rytíři zkázy a ničiteli. Po jednotlivé likvidaci se pomocí Loydova majáku léčte pro další kolo. V pevnosti je tajná místnost vlevo vedle jižní místnosti. Než opustíte Stříbnou zátoku, tak zvyšte úroveň z časových důvodů jen na 32. stupeň. Mistrem těla udělejte klerika a mistrem obchodu rytíře. Toho připravte bodově na mistra identifikace, opravování a luku. Lučištníka připravte na mistra sekery, luku a ostatní body investujte do magie vzduchu. Klerika připravte na experta palcátu. Čaroději dávejte body do magie ohně a země.


Cestování

Teď to vezměte k oltáři síly, ale nesmíte zapomenout stavit se u věštce, neboť je měsíc leden. Dále pokračujte do Svobodného přístavu pro mistra identifikace. Odtud koňmi do Darkmooru. Pozor, tady budete ihned po příjezdu napadeni kostlivci a létajícími čarodějnicemi, nejhorší na tom je, že se vám tam budou motat místní obyvatelé. Dobré je již před stájemi si v Svobodném přístavu hru uložit. Jakmile se objevíte v ohradě v Darkmooru, tak si rozmyslete, kterým směrem z ohrady vyběhnete někam stranou a pak se dejte do likvidace nepřátel, zatím jen v městě a těsně kolem až k jeskyni draka. Projděte město a najděte v hospodě trpaslíčího zbrojmistra, který vám dá quest, za jehož splňění vás učiní mistrem sekery. To zatím odložte a pokračujte tím, že zabijete draka Longfanga. Po tomto výkonu se běžte hned pochlubit lordu Humphreymu na Ironfistu a s důkazem o Vojevůdci na hrad k Orsikovi. Máte prachy, tak si nakupte hlavně kouzla. Pokračujte koňmi do Kriegspire, zde se jen seznamte s městem a pomocí městské brány se přeneste do Bílé čapky, kde udělejte totéž. Tím byste měl mít všechny stáje za sebou. Tady vás sice budou obtěžovat lučištnice a tak se jich zbavte. Kupte dovednost černá magie K+Č a pár kouzel. Vyčistěte si ještě cestu na hrad Stomgard a navštivte lorda. Použijte kouzlo magie. Pak se pochlubte Lady Fleise a máte druhý úkol pro Radu za sebou, což si ve Velké Radě můžete ověřit. Než se vydáte za dalšími úkoly, tak partě zvyšte úroveň na 36. Teď potřebujeme peníze, takže vyrazíte za úkolem. Z praktických důvodů volte cestu za poustevníkem do Kriegspire.


Kriegspire a Bílá čapka

Tento úkol je nesmírně jednoduchý. Stačí jít z města Kriegspire směrem na sever ke kopcům a tam vzlétnout k chatě poustevníka. Dá vám radu, kterou poslechnout se vyplatí a máte hotový třetí úkol Rady. Jestliže jste jej poslechli, tak jste teď na hradu Stromgard. Až jej opustíte, dejte se na jih a vyčistěte pevnost Icewind. Ziskem vám budou klíče k věžím. To vám otvírá cestu k titulu bojový mág, což umožňuje získání titulu mistr např. luku. Další úkol vypnutí věží je také jednoduchý, stačí s k nim dostat a kliknout na klíčové dírky. Odprodejte věci a Blackshire, ale na další zvýšení úrovně si zaleťte do Kriegspire, jsou levnější. Zvyšte úroveň na 39. Dalším krokem je dostat se na hrad Krigspire pro titul mistra luku, který sídlí ve věži hradu. Lze to pomocí kouzla létání, cena je nula. Po získání mistra luku pro R+L pokračujte v letu směrem na sever od hradu a v rokli uvidíte vchod do Pevnosti démonů. Jejich zničením se pochlubte Orsikovi ve Svobodném přístavu a máte 4. úkol rady za sebou.


Svobodný přístrav a Darkmoor

Od Orsiga se porozhlédněte po kraji a udělejte si mistra vzduchu, ohně, cestou můžete příležitostně vypínat věže. Je jich celkem 7. Jinak se podívejte do chrámu měsíce, přečtěte si nápis nade dveřmi. Po provedení deratizace jeho prostor se vraťte do Močálu prokletých. Začněte čistit mapu Darkmooru směrem na jih, tam se nalézá podstavec pro figurku vlka. Máte dost síly na vyčištění celého území. Chcete klíč od místnosti v trpasličím dungeonu na mapě Ironfistu. Ten je k dispozici v Snerglerových železných dolech na mapě Darkmooru, hned vedle hospody Starý štít, kde je i stanoviště cirkusu. Při vaší první návštěvě města jste likvidovali draka. Teď po vyčištění okolí kontaktu s obeliskem a sloupem se dáte do dolů. Využijte léčitelských služeb klášteru Baa. Po získání klíče k Snergleroě cele, která je v dolech na SVZ mapy Ironfistu u hospody Přelud, se dáte do jejího dobývání. Ale jako mezičlánek se stavíte kvůli odprodeji a školení v Kriegspire, kde si zvýšíte úroveň na 43. Body dávejte hlavně do magie, na mistry potřebujete 12 úroveň.


Ironfist a Darkmoor

Příležitostně podle míst, která navštívíte, dle vaší potřeby i možnosti, získávejte další kvalifikace v mistrovské hodnosti. Nebudu se již dále o tomto zmiňovati. Při dobývání dolů v Ironfistu, kde vás budou napadat desítky trpaslíků, použijte kouzlo loydův maják i uprostřed boje, neboť se to nedá na jednou ani na dvakrát vytlouct. Po vítězství se přemístěte do Darkmooru, kde si odprodejte tu spoustu seker a v hospodě na vás čeká mistr sekery. Máme splněny už 4 úkoly pro Radu. Pátý úkol zatím nejde splnit, neboť ještě nemáte kouzlo telekineze. Ještě jste nebyli na hradě Stone, který je pro vás důležitý, neboť lord Stone by vám měl zadat 6. úkol. Proto se tam teď vypravíte. Nejlépe a nejrychleji je to z Bílé čapky přes hory. Hrad Darkmoor si ještě necháme stát. Mimo knihy lichů tam je krystal Delta a ten zatím nikdo nechtěl. Hlídejte si měsíce, za chvíli bude březen a oltář osobnosti vás volá.


Bílá čapka a hrad Stone

Hrad Stone je jižně od hradu Stromgard a jihovýchodně od Bílé čapky. Jak již jsem uvedl, nejlépe je dosažitelný letem z výše uvedených míst. Od lorda Stoneho dostanete úkol nechat opravit opuštěný chrám ve Svobodném přístavu a pro Radu úkol, zajmout a dovést k lordovi ze stok Svobodného přístavu prince zlodějů. Nechat opravit chrám je velmi jednoduché, stačí najíti a najmouti zedníka a tesaře. Naštěstí se oba nacházejí v blízkosti opuštěného chrámu, je potřeba jen propustit pomocné osoby, pokud nějaké máte. Pak s oběma, zedníkem a tesařem, jen vstupte do chrámu. Jakmile nahlásíte splnění tohoto úkolu, budete povýšeni na kněze. Dostanete další úkol, za jehož splnění vám bude slíben titul velekněze a klerik může skládat mistrovské zkoušky. Svatý kalich, jak již bylo uvedeno dříve, je v chrámu Slunce na ostrově Západ zátoky pašeráků. Proto se pro něj vypravíte. Po jeho vrácení do opraveného chrámu se při zastávce ve Svobodném přístavu podařilo koupit kouzlo mysli telekineze. Lordu Stonemu byl oznámen výsledek a tak jste získali pro klerika povýšení na velekněze. Toho jsem hned využil a udělal zněj mistra ducha.


Nový Sorpigal, Svobodný přístav a Blackshire

Teď potřebujete splnit poslední 2 úkoly Velké rady a to hodiny pro Newtna a Prince zlodějů pro Stona, abyste byli puštěni k Orákulu. Vybral jsem si Gharikovu kovárnu. Máte hodně dovednostních bodů, ale chybí vám peníze, abyste mohli zvýšit úroveň party. V kovárně se dostanete přes lávu tak, že aktivujete pomocí kouzla telekineze páku, která je naproti vám maskovaná coby levá louč. Pak musíte seskočit při stěně dolu a držet se jí a přitom rychle postupovat doprava do otvoru. Kouzlo Pád pírka je nutné. Pak už jen se postupně probojovávat a uzdravovat. Používejte Loydův maják, je to bez problémů. Lávka přejede na druhou stranu, jedině jestli máte otevřeny všechny dveře mimo ty na severu nahoře. Pak pohnout pákou na dolním výstupku vpravo na jihu. Pak přehozením pák otevřete průchod do horní části. U dveří jsou páky, malá plošinka je výtah. V mezičase jsem si odskočil do Kriegspire odprodat a vycvičit na 45. úroveň, dále k věštci a oltáři osobnosti, neboť byl březen. Po získání hodin času a jejich předání v Místu lordu Newtnovi jsem se přemístil do Stok ve Svobodném přístavu, abych zajal Prince zlodějů. Po procházce stokami a zajištění prince jsem tohoto odvedl lordu Stonemu a dostal poslední souhlas pro Velkou radu. Když jsem jej chtěl uplatnit, tak jsem zjistil, že Slicker Silveronqe je proti. Ale protože mě bylo podezřelé bezdůvodné chování tak, jsem se cestou do Blackshire stavil na hradě Ironfist u lorda Humphreyho. Po rozmluvě s ním jsem pokračoval do Stříbrné zátoky a prohlédl si Pevnost Stříbrných helem. Je divné, že vás nikdo nenechá jen tak projít a vy musíte použít násilí. Našel jsem tam svitek který potvrzoval Slickerovu zradu. Přesto jsem pokračoval do Blackshire osvobodit Emanuéla z pevnosti hada. Ty medúzy také přesvědčíte jen železem. Samozřejmě, že když jsem tam již byl, tak jsem si promluvil i Pánem Q. Emanuela jsem odvedl do Blackshire, poslech rady lorda Humphreyho a přemístil se do Kreigspire.


Kreigspire

Tam jsem nejprve prodal získané věci a nechal partu vyškolit na 52 úroveň. Oblékl si plášť a dal jsem se do prohlídky chrámu Baa. Ač knězi, tak velmi nehostinní. Klíč od truhly, v které je inkriminující dopis, má u sebe jeden z vysokých hodnostářů. Jakmile pošlete veškeré osazenstvo do věčných lovišť, běžte do místnosti se 4 hlavami a lavicemi. Hlav se dotkněte v pořadí 1. až 4. V hlavní místnosti s velkým oltářem se pak všichni dotkněte hlavy Baa a dostanete po 50000 bodech zkušeností. Stavte se na Velké Radě a navštivte Orákulum. Dozvíte se, že k oživení Orákula potřebujete krystaly, jejichž umístění vám bude sděleno. Měl jsem konec března, tak jsem odprodal věci a přes věštce to vzal k oltáři odolnosti v Bílé čapce. Dál jsem se nechal vyškolit na 56. úroveň, završil kvalifikaci získáním titulů mistr a koupil další kouzla. Prohlédl jsem seznam nesplněných úkolů a zvolil si další postup.


Blackshire

Teď jste se dostali do Vlčího doupěte. Tam narazíte na sliz, ten porazíte ohnivými, nebo mrazovými hůlkami, ale i kouzly ohně. Uvnitř je více chodeb, v té která je na mapě západně od vstupní chodby je na konci jeskyně ve stěně Ghost of Balthasar. Poví vám, že perlu čistoty najdete na konci protilehlé chodby přes místnost s oltářem. Pokud ji vlastníte a dotknete se oltáře, tak jej znesvětíte a splníte další úkol, navíc se vám otevře cesta dovnitř doupěte. Půjdete-li doprava, tak je to nejkratší cesta za Werefolfem Leaderem, který vlastní perlu hniloby. Rád vám ji přenechá, jakmile se změní v mrtvolku. Hromady kostí obsahují věci, ale je lepší je brát až půjdete zpět. Nezapomeňte perlu hniloby dát Balthasarovi a perlu čistoty lordu Humphreymu na Ironfistu.


Hrad Darkmoor

Na lichy používejte kouzla zničte nemrtvé, na levitující oka kyselinový vír, nebo toxický mrak a na orky kouzla jiskry. Paměťový krystal Delta je v místnosti, která je až v jihozápadním rohu stavby v podzemí hradu a to vlevo od modrého krychlového světla. Napravo od světla je na stěně cedule, která po kliknutí myší změní modré světlo na červené. Klikněte na krychli a jste v místnosti s Knihou lichů. Zkuste po dvou u modrého světla vyskočit na stěnu, jež je obrostlá a odtud na světlo kliknete. Je to teleport, měli byste se ocitnout v dalších místnostech a ne prázdných. Po opakování se stejné situace se odprodejem a školením máte R+L na 59. úrovni a K+Č na 60. úrovni. Bodů máte stále dost, ale peněz jako v životě.


Hrad Kriegspire

Na hradě získáte vejce, ale i krystal Epsilon. Dostanete se k němu tak, když se dozvíte tajemství správce. To spočívá v tom, že vám prozradí umístění tajného spínače za 50000 zl, který vám odstraní závory do místnosti, jež je kousek vpravo od vchodu. Ale já to sdělím zadarmo. Ten spínač je v prvním patře na prostředním sloupu mezi kruhovými místnostmi. Za hřebenem hor se nachází dál na sever od obydlí poustevníka Agarova laboratoř a na sever od Pevnosti démonů, nic moc, jeskyně dračích jezdců. V severozápadním rohu mapy je obelisk a sloup na figurku, kolem množství draků. Doleva od obelisku se pěšky dostanete za 5 dní do Dobré vody. Finta jak získat krystal Epsilon rychle a snadno. Potom, jak vstoupíte do hradu musíte, zlikvidovat jen pár minotaurů, půjdete-li rovnou chodbou, po jejíž pravé straně vidíte dveře, jež jsou zavřeny trámy, až k prvnímu kruhu. Je to levý kruh, ale nesmíte do žádného vstoupit, jinak si přivoláte nejen mraky minotaurů, ale i draky. Proto půjdete dál chodbou kolem 1., 2. a 3. kruhu. Napadne vás pár minotaurů, ty můžete zrovna jako v předu likvidovat přes střílnu, nebo roh. Za 3. kruhem v chodbě jsou schody nahoru. V 1. patře po vnitřním ochozu dojděte na střed všech 4 kruhů a tam na sloupě stlačte spínač. Pokračujte zpět stejnou cestou a uvidíte, že dveře z trámů jsou volné. Ke krystalu skočte a odejděte pomocí kouzel, či dveřmi pomocí teleportu, který je v místnosti. Dobývání hradu až do úplného vyčištění si můžete nechat na jindy. Po odložení krystalu u Orákula se vraťte. Musíte se dostat k obelisku a sloupu, jenž tam jsou. Zkuste draky a minotaury ukecat, nebo rozesmát. Jde to bez problémů, když k obelisku i sloupu pro medvěda zaletíte po levé straně mapy.


Poustevníkův ostrov

Krystal Alfa se nachází na Poustevníkově ostrově, já se tam štrachal přes všechny možné končiny, ale jde to jednoduše, na což jsem přišel až později. V této fázi již stačí navštívit Lorda Humphreyho na hradě Ironfist a on vám půjčí loď, která vás na Poustevníkův ostrov doveze a to přímo před chrám. Tam stačí rychle, než se do vás dají ty potvory, vběhnout dovnitř. Za pomoci Loydova majáku, kdy si můžete i během boje odskočit se uzdravit, to není žádný problém. Po zisku Krystalu Alfa se můžete přenést do Svobodného přístavu k Orákulu, není potřeba vše, co se hýbe, nebo vidíte pozabíjet.


Hrad Alamos a Orákulum

Krystal Beta je na hradě Alamos v Úhořích vodách. Zapište si zprávy ze stromů, měli byste z nich odvodit heslo. Až to vše vyčistíte, chodeb je tam dost. Tak jděte z jižní půlkulaté místnosti při pravé straně k výtahu. V prvním patře pokračujte po úzké římse nad klecemi s vězni až k průchodu ve zdi. Tam na vás chtějí heslo, které je JBARD, ale mě nefungovalo. Dostal jsem radu, abych to přeinstaloval bez češtiny a po použití hesla JBADR, projití průchodem, a po uložení, nainstaloval zpět češtinu. Fungovalo to. Je opět čas na návštěvu Orákula. Položíme na své místo poslední krystal a oslovíme orákulum. To nás informuje o Kreeganech a starobylých. Další úkol je, že potřebujete kontrolní kostku, údajně prý je poslední kus v pyramidě Zlaté písky. Krátká cesta pro krystal Beta vede od vstupu chodbou na západ, viz mapa hradu. Buď můžete jít až nakonec a pak přes lávku na jih nebo spojovací chodbou ve středu, ale to musíte víc bojovat. Až se dostanete na dolní souběžnou chodbu, tak se vráťte směrem na východ do místa, které odpovídá umístění vstupu na mapě. Odtud již zas na jih do půlkruhové místnosti se třemi širokými schodišti. Dá se sem dostat ještě od vstupu chodbou, která vede na střed jihovýchodním směrem přes červeně označený úzký ochoz hned dalším vstupem na jihozápad. V půlkruhové místnosti, identifikujete ji i podle stromu, který hlásí slovo ,,ptáček", se boji nevyhnete, ale máte kouzla Loydův maják, tak na ně nezapomeňte. Jakmile si uvolníte prostor, tak pokračujte při pravé stěně místnosti do dalších prostor. Tam narazíte v jedné místnosti na závěsné klece a v jiné na výtah. Výtah vás vyveze nad místnost s klecemi, kterou je potřeba přejít po úzkém ochozu k průchodu. Ten po napsání hesla uvolní cestu ke krystalu Beta.


Cestování, Kriegspire, Dobrá voda atd.

Je 12. července 1166 a já měl R na 65, L na 69 a K+Č na 70. levelu, mnoho přidělených bodů, málo peněz a spoustu nezavršených kvalifikačních stupňů. Proto jsem se vydal na okružní cestu za získáním mistrovských titulů a návštěvu sloupu v Dobré vodě, který je na severu od rybníka, než se vydám do Zlatých písků. Případně to lze spojit i s návštěvou oltářů.


Zlaté písky

Hrobka VARN se opravdu nachází v Zlatých pískách. Klíč k ohnivým dveřím je v místnosti na levé straně a je tam také lebka, která slouží k absorbování radiace, jednu již vlastníte, používejte čistící nádrže. Musíte dobýt celou hrobku Varn, bude Vám chybět klíč k truhle v knihovně, ten je ve Vodním chrámu. Klíč vodnímu Chrámu musíte také najít. Ve Vodním chrámu již klíč lze získat snadno, jestliže se dáte za obrázkovými dveřmi hned chodbou vpravo, tak vás čeká minimum stráží. Jít rovně vás stojí zbytečný boj, zrovna tak se dá vyhnout i boji s džiny, kteří jsou v severozápadním rohu mapy mezi hrobkou a Vodním chrámem. Až toto vykonáte a otevřete bednu v knihovně, měli byste mít šest kódů. Pokud máte svitky s kódy od strojníka / yttocs /, navigátora / ulus /, spojovacího důstojníka / aruhu /, doktora / yoccm /, I.důstojníka / kcops / a kapitána / krik /, tak se vraťte do místnosti s kosými čistícími nádržemi a studnou. Díváte-li se na místnost od ohnivých dveří, tak začněte u nádrže v levém horním rohu, nad studnou a to tím, že do ní vstoupíte a napíšete kód od strojníka. Pak pokračujte ve směru hodinových ručiček až ke studni, která na vás bude chtít kód kapitána. Po jeho zadání se studna otevře a vy se můžeme dostat k bedně s kontrolní kostkou. Klíč i svitky by u sebe měla mít, když jdete do kosých nádrží, jedna osoba, nejlépe ta bystřejší. Trochu si užijete komplikací při cestě zpět, vzpomeňte si, že se dá zde i vyskočit nebo použít kouzel. Sloup pro ptáka je v osadě Zlaté písky. Pomalu si nechávejte nějaké body. Na experty a mistry starobylých zbraní bude každá vaše postava potřebovat celkem 35 bodů.


Orákulum po 2 a kontrolní centrum

Po předání kontrolní kostky Orákulu vás toto kdykoliv přemístí do kontrolního centra pod ním, kde naleznete starobylé zbraně. Důležité je získat dovednost blaster a to lze jedině přečtením jedné z informačních tabulí v kontrolním centru. Hledanou tabuli najdete hned, když zahnete od vchodu první cestou vlevo do místnosti se schodištěm ve tvaru L. První blaster je v místnosti vpravo od vchodu. Jedna plasmová puška a 3 pistole se nacházejí v místnosti na jihu, která je na mapě vidět, jako zubatá. Jdete k ní přes shromažďovací místnost přímo na jih a je vpravo od 3 místnůstek, viz mapa. Orákulum vám zadá poslední úkol a to zničení reaktoru Kreeganů. Zároveň upozorní na možnost zničení celé planety při výbuchu reaktoru. Budete si muset sehnat přes prince Nicolae od jeho strýčka kouzlo. Nicolai k pomoci pro Vás potřebuje 3. oko. To naleznete ve studni za hradem.


Dobrá voda, Rajské údolí a Úl

Na jednom z ostrovů Nového Sorpigalu je expert a v Rajském údolí mistr starobylých zbraní. V Rajském údolí, pokud nechcete vymlátit všechny Titány, co se prochází v městě a jeho okolí, tak se do domu mistra pokuste vlétnouti, chce 5000 zl. za osobu. Jeho dům je na jihovýchodě osady, druhý jižně od modrého stanu, viz mapu Rajského údolí. Teď vás čeká poslední etapa hry a to dostat se do Úlu a tam si proklestit cestu přes jeho obyvatele až k reaktoru a ten zničit. Úl, který je rodištěm Kreeganů, se nachází na severozápadě Dobré vody. Reaktor je v severovýchodní části Úlu, abyste zvítězili, musíte nejen rozstřílet reaktor, ale i objevící se královnu. Přitom si nesmíte v této poslední fázi hry všímat jejich stráží, ale naopak po její smrti z místnosti rychle utéct. Východ z ní je vpravo před vámi. Před tímto si hru raději zálohujte. Cestou k reaktoru potřebujete získat klíč a stlačit pár tlačítek, samozřejmě překonat tuhé boje. Jakmile po vstupu do Úlu dobijete první podlaží, na které musíte seskočit, tak se zaměřte na chodbu vpravo. Do ní se dá skočit a jejím průchodem si začít otevírat zpáteční cestu. Dál pokračujte tak, že vždy skočíte do některé chodby a to opakujte až získáte přehled o Úlu a uvolníte si cestu k reaktoru. Pak už jen nezapomenout, po smrti královny, rychle utéci a jste na oslavě Vašeho vítězství. Když neutečete včas, tak vybouchne svět. Omlouvám se, jestli jsem něco zapomněl, ale všechny úkoly jsem neuvedl, neboť jsou vedlejší a přijdete na ně sami. Co jsem nenašel, je mistr plátové zbroje. Pokud by vám něco dělalo problémy, tak se klidně ozvěte na přiložený mail. Přeji dobrou zábavu!


Pro lepší hraní ještě jiný návod

Takže začneme od začátku, od generování postavy. Moje osobní sympatie si získala skupina složená ze zástupců povolání Knight (hodně hitpointů - později třeba dobrá zásobárna pro kouzlo Shared Live; nemožnost kouzlit, díky čemuž máte dostatek bodů na rozdělování do nemagických schopností a kouzelníci se mohou soustředit opravdu na magii), Sorcerer (elementální plus světlá magie), Clerik (obranná magie plus temná útočná magie) a Paladin (dobrý bojovník, sekundární léčitel a rozdělování bodů podobně jako bojovník). Tato kombinace se mi velice osvědčila a osobně si myslím, že je nejlepší. Při generování postavy nic nedávejte do vlastnosti Luck, v prvním městě je studna, která vám každý měsíc dovolí asi osmkrát zvednout Luck až do hranice 14 bodů u každé postavy (podobné studny jsou i v dalších městech, ale na ty bych už nespoléhal...). Některé vlastnosti stačí pouze u jedné postavy, ale na vysoké úrovni (Merchant, Repair, Identify, Disarm), jiné jsou dobré pro většinu - Learning, Meditation... Některé prakticky nemají efekt - Diplomacy. Velice dobrá kouzla jsou Sparks, Ring of Fire, Acid Blast, Enchant Item a teleportační Town Portal a Llyod Beacon (toto kouzlo je naprostá nutnost - umožní vám určit pět míst po celé zemi, na které se můžete kdykoliv vrátit). Kvůli nim vám doporučuji prvního Mastera si udělat ve vodě. Clerik útočná kouzla prakticky nemá, kromě účinné Flying Fist. Jeho bojové schopnosti velice posílí až černá magie s Dračím dechem. Čím víc bodů vložíte do dané vlastnosti, tím je kouzlo či vlastnost účinnější (třeba 14 bodový Master Merchant prodává předměty za plnou cenu, u útočných kouzel máte vyšší damage). Ze začátku se vyplatí najmout si některé NPC postavy - třeba přidávají zkušenost nebo zlato. A ještě jedna informace - nakupte všem luky, opravdu se to vyplatí... Na ten zbytek určitě přijdete sami...


Kompletní seznam všech oltářů:

Pokud se u oltáře pomodlíte ve správný měsíc, dostanou všichni členové party +10 bodů k dané vlastnosti. Návštěva příští rok již přidá pouze bonus +3. Ovšem před tím musíte ve stejný měsíc navštívit věštce (v horách u Catle Ironfist) a optat se ho na pouť (Pilgrimage). Jan - Shrine of Might (Bootleg Bay) Feb - Shrine of Intellect (Mist) March - Shrine of Personality (Silver Cove) April - Shrine of Endurance (WhiteCap) May - Shrine of Accuracy (FreeHaven) June - Shrine of Speed (Mire of the Damned) July - Shrine of Luck (New Sorpigal) August - Shrine of Fire (Kriegspire) September - Shrine of Electricity (Castle Ironfist) October - Shrine of Cold (Kriegspire) November - Shrine of Poison (Alamos) December - Shrine of Magic (Blackshire)


Cirkus

Cirkus se nachází po jeden měsíc vždy na těchto místech: April - Blackshire, August - Mire of the Dammed, December - Bootleg Bay V Cirkusu najdete prince Nicolase a jen tak mimochodem se tam dají vyhrát maličké zlaté pyramidky... A ty se ve vesničce v Dragon Sand dají směnit za OPRAVDU kvalitní výzbroj/zbraně/předměty. Stačí jen trocha toho load/save a máte (skoro) hvězdnou výbavu.


Umístění některých problémových lokací:

Devil's Outpost - Kriegspire Hermit (ukončí zimu) - na horách v Kriegspire Hourglass Of Time - Gharik's Forge v New Sorpiglu Kilburn's Shield - docela sviňárna, najdete ho v bedně u úpatí pohoří jižně od městečka Blackshire. Snergle - klíč od místnosti v trpasličím dungeonu v Iron Fistu dostanete po vyrubání dungeonu v Mire of the Dammed. Quest vám zadá postava v jednom ze severních baráčků vesnice Dark Moor. Princ zlodějů - tajná místnost v SZ rohu stok Free Haven. Klíč od zamčených dveří na S vytáhne postava s vysokou Perception z roury ve zdi jižněji od prince. Castle Alamos - pouze lodí v některé dny ze severního přístavu Silver Cove. Třetí oko - ve studni za hradem Stáje se nachází v každém obydleném městečku - akorát ve Free Haven jsou dvě.


Tajný NWC dungeon

Tak tohle je informace, na kterou můžete přijít opravdu jen náhodou a která pomůže hlavně ze začátku. Klikněte na zeď banky, dostanete kouzlo Flight, vleťte ze severu na střechu Buccaneer’s Lair a klikněte na zeď. Beam-me-up-baby a jste přeneseni do země Dragon Sand. V klidu doleťte do chrámu (na mapě vypadá jak planeta propíchnutá mečem, logo to NWC) a každou postavou se dotkněte sloupu. Všichni mají +20 ke všem vlastnostem permanentně! Má to ale jeden háček. Ono v klidu doletět moc neplatí, protože kolem je asi tak 50 draků, kteří vás, když budete mít smůlu, usmaží během vteřinky. Můžu vám jen popřát hodně štěstí a turn-based mode. Ale tohle pořád není všechno. V chrámu klikněte na SZ roh a jste v TAJNÉM dungeonu plném NWC zaměstnanců. Kromě nich tam je i spousta docela zajímavých věcí, truhla, která vám doplňuje zlaťáky na 10.000, neomezeně jídla a lahviček, možnost zvětšit si dočasně vlastnosti o skoro 300 bodů (deska v kanceláři šéfa), prostě ráj... Jenže jak na první úrovni zpátky? Jednoduše. No, tedy, vyběhněte ven, přežijte draky a klikněte zvenku na SZ zeď (u místa, kde se „meč" zarývá do planety). Beam-me-up-baby. New Scorpigal a docela dobrý start, ne?


„Q"

Cože? „Q", co to proboha je? Odpověď je jednoduchá - tajná postava v Temple of Snakes (Blashshire). A jak se k ní dostat? Vykostěte zlatého draka (srabíci ho nechají zaseknout o stěnu), spadněte do jámy a probojujte se přes medúzy až do místnosti vpravo. Otevřete tajnou stěnu na východě a už ho vidíte... Pan Q. Rychle k němu přiběhněte, zasekněte A nějakým papírkem a vraťte se tak za čtvrt hodiny... Pan Q má opravdu DOST životů. Pozor, kouzlí kouzlo Touch of Death! Po jeho zabití si vyndejte z truhel transportní kouzla a hlavně seberte Horn of Ros, což je velice užitečná věcička - ukazuje vám hitpointy u nepřátel!!!


Něco pro ty, kterým logické hádanky nedělají dobře na mozek

Goblin's Keep - NILBOG Temple of Baa - klikáte na dveře v pořadí SEVER, VÝCHOD, ZÁPAD, JIH Shadow Guild - FISH, TIME, DARK, ARROW Castle Alamos - JBARD (podle hintů ve stromech)


Zpráva z obelisku

Kámen jde odvalit teprve až navštivíte všech 15 obelisků. Zpráva zní:
In_the_land_of_the_dragon_to_north_by_far_northwest, _lies_the_cache_of_the_captain_’neath_the_weight_of_the_least._
Hi_for_the_ship_of_the_sun_beforeher_functions_ceased, _lift_the_stone_and_you_have_won;_this_riddle’s_puzzle_pieced.
(čte se shora dolů).

SPOUSTA peněz ti bude odměnou.


Návod jak získat neomezeně peněz a zkušeností

Ano, i tohle v téhle hře jde, ale rozhodně to autoři neplánovali - to jsou prostě chyby a chybičky. Tak jestli na to máte náladu, hledejte, od nás se to ale nedozvíte.

Umístění všech expertů a mistrů:

Expertem se můžete stát, pokud do dané vlastnosti investujete 4 body. Masterem budete za 12 bodů v magických dovednostech, 10 ve zbroji, 8 ve zbrani a 7 v ostatních vlastnostech. Někdy vám ale stačí pouze být povýšen, třeba i čestně (Honorable Battle Mage)


Kompletní seznam všech mixovatelných nápojů:

NázevIngredienceÚčinek
Magic PotionPhirna Root+10 spell pointů
EnergyPoppysnap+10 základní vlastnosti
Cure PotionW. Berriers+10 životů
Resistance1+2+10 všechny odolnosti
Cure Poison1+3vyléčí otravu
Protection2+3+10 brnění
Super Resistance1+4+20 všechny odolnosti
Extreme Energy2+6+20 základní vlastnosti
Supreme Protection4+6+20 brnění
Bless1+5to samé co kouzlo
Stone Skin1+6to samé co kouzlo
Haste2+4to samé co kouzlo
Heroism3+6to samé co kouzlo
Restoration4+5vyléčí vše (kromě mrtvol...)
Essence of Intellect1+11+15 inteligence, -5 síla
Essence of Might3+13+15 síla, -5 inteligence
Essence of Personality1+14+15 osobnost, -5 rychlost
Essence of Speed3+12+15 rychlost, -5 osobnost
Essence of Accuracy2+9+15 přesnost, -5 štěstí
Essence of Luck5+7+15 štěstí, -5 přesnost
Essence of Endurance2+9+15 vytrvalost, -1 ostatní vlastnosti
Divine Magic4+7+100 spell pointů, zestárnutí o 1 rok
Divine Power5+8+20 úrovní, zestárnutí o 1 rok
Divine Cure8+6vyléčí vše, zestárnutí o 1 rok
Rejuvenation4+11odstraní magické stárnutí, -1 od statistik


Jen pár poznámek

Pokud přimixováváte lektvary 1 až 3, stačí místo nich použít bylinku, ušetříte tak lahvičku. Účinky všech esencí jsou trvalé a jak jste si určitě všimli, doplňují se, takže když použijete dva lektvary najednu postavu, zvednou se jí vlastnosti od 10 bodíků... A to rozhodně není k zahození...

Související hry Might & Magic X: Legacy - The Falcon & The Unicorn
Might & Magic X: Legacy
Might & Magic: Duel of Champions
Might & Magic 9
Legends of Might and Magic
Might & Magic 8: Day of the Destroyer
Might & Magic 7: For Blood and Honor
Might & Magic: The Ultimate Archives
Might & Magic: Trilogy
Might & Magic: World of Xeen CD-ROM
Might & Magic 5: Darkside of Xeen
Might & Magic 4: Clouds of Xeen
Might & Magic 3: Isles of Terra
Might & Magic 2: Gates to Another World



Diskusia Príspevkov: 79 Hodnotenie
1136 hlasov

100
60
20

80
40
0
54
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.cz 
Facebook
 ABCgames.CZ | SK | E-shop hry |