HRYCHEATYTRAINERYNÁVODYČEŠTINYCD OBALYWALLPAPERYSCREENSHOTYDOWNLOAD

OSTATNÍ
KALENDÁŘ
FÓRUM
FIRMY
TOP 10

KUP SI HRU
UŽIVATEL
Přihlásit
Registrace


Uživatelé
Hry v obchodě
Zlevněné hry

ABCgames
Kontakt, RSS, Spolupráce
STATISTIKY
Hry:
Cheaty:
Trainery:
Návody:
Češtiny:
CD obaly:
Wallpapery:
Screenshoty:
Download:
21157
5455
5063
1438
1600
7336
6030
12903
1687

Online 11139 uživatelů

Návody > MATHICA


Zobrazení:15116
Autor návodu:Kunrt Petr

Úvod

Na zámku Numbervile se narodí chlapec. Už po roce života vykazuje nadání pro matematiku. Začnou mu říkat Numerus Po čase má svou rodinu, která žije klidným životem. Jen dokud nezačne být posedlý výpočtem čísla pí. Výpočet se stále nedaří. Zavře svoji nevlastní dceru Mathicu do sklepení, kde je odsouzena k věčnému počítaní a nedostane se ven, dokud nevyřeší výpočet čísla pí. Jednoho dne mu přijde tabulka o neřešitelnosti, tu však ale neobdrží a počítá tedy dál. Klid nemá ani po smrti a tak obtěžuje město svými hádankami. Dokud se nenajde někdo, kdo tabulku najde a dokáže neřešitelnost úlohy.


1. Město Numbervile

Stojíte před městem. Vykročte doprava k benzínce je u ní i garáž. Tam seberte ze stolu páčidlo, vraťte se a vejděte do obchodu benzínky. Otočte se k pultu promluvíte si s prodavačem. Ten je rád že zase vidí živou duši. Poví vám víc, pokud mu přinesete čokoládu. Zamíříme tedy do obchodu (při procházení městem používejte mapu v hlavním menu, abyste našli cestu k danému domu, protože průchod městem není sice složitý, ale ohromě chaotický). U obchodu si zapište číslo na levé tabuli visící na plotě. Přistupte ke dveřím. Je zde první matematická hádanka. Budete muset navolit taková čísla, aby byl příklad pravdivý. Navolte je takto : 1. řada 6+3=9, 2. řada 3+0=3 a 3. řada 9-3=6. Vstupte do obchodu a u levého regálu vezměte kanystr a z chladícího boxu zamrzlý klíč. U automatu vyřešte další hádanku. Dostanete různá čísla a vy musíte najít společné číslo pro ta ostatní. Najděte stejného dělitele a potom navolte dvě čísla zbývající a zatáhněte za páku. Pokud je to správně zvoleno, zazní cinknutí a můžete si vzít čokoládu.
Ještě neodcházejte. U pravého regálu je opřená tyč s dvěma bodci - vezměte ji. Pokračujte za pult. Na zdi je připíchnutý lístek s nákupem pana Busche - vás by mělo zajímat číslo jeho domu. Jděte k pokladně, ale zprovoznit zatím nejde, budete potřebovat klíč. Čokoládu odneste prodavači, ten se představí a na pult položí vizitku. Tu si prohlédněte, bohužel číslo domu je rozmazané. Nyní můžete i do dalších částí benzínky. Najdete zde další dveře, ty však nemají kliku, dále je zde i tabule s nápovědou 1 galon = 3,785 l. U pumpy natankujte benzín do kanystru. Zamíříme tedy k motelu. Projděte kolem auta a za roh. Tady je stroj, který nefunguje - nalijte do něj benzín. Na displeji se objeví 155 galonů. Ty budete muset převést na litry. Navolte 5,867 a zatáhněte za táhlo. Zprovoznili jste stroj, ale i jiný rébus. Projděte kolem tří pokojů až ke dveřím (je u nich odpadkový koš). Otevřete skřínku na nich. Navolte taková čísla, aby vám pokaždé vyšla 34.
Vejděte a za stolem na zdi visí univerzální klíč ke všem pokojům. Klíčem si můžete odemknout všechny pokoje.
  • 1. pokoj: přistupte k nočnímu stolku a z šuplíku vezměte kabel. Zapněte si ještě televizi, dostanete tak další číslo domu.
  • 2. pokoj: opět stolek, najdete v něm bibli, po jejím otevření získáte další číslo domu. Zajděte do koupelny a z vany vytáhněte špunt, opusťte pokoj a zase se vraťte, vana už bude vypuštěná. Ve vaně je napsaná rovnice. Tu si napište nebo zapamatujte, je velmi důležitá.
  • 3. pokoj: pusťte vodu v koupelně a běžte pryč a zase zpět - pára udělala na zrcadle kód.
Následuje dům staré dámy, je naproti benzínce (nejdůležitější dům ve městě). Všimněte si cedule na levé zdi, je na ni napsán příklad. Spočítejte ho a získáte další číslo domu. Vyjděte po schodech ke dveřím a páčidlem vypáčte prkna a vstupte. Nejdříve vyjděte do 1. patra - na posteli leží zápalky, vezměte je. Seběhněte dolů a pokračujte doleva. Teď pozor - vlevo jsou dveře do sklepa a vpravo do kuchyně. Vejděte do kuchyně a v levé stěně je schovaný pod omítkou účet z obchodu - výsledek je 1224. Přistupte ke kotlíku a vhoďte do něj klíč. Zápalkami rozdělejte oheň. Můžete si vzít z kotlíku klíč. Zde už nic neuděláte. Klíčem si otevřete dveře do sklepa. Seběhněte k dalším dveřím. Ty však mají závoru s číselným kódem. Ten zatím neznáte. Vraťte se k obchodu a otočte se doleva a běžte k domu pana Clarka. Na přerušený kabel použijte kus kabelu, který máte a tím obnovíte proud a dveře povolí. V kuchyni vlevo na nástěnce je další lístek s nákupem. Zjistíte číslo domu pana Kinga, to však už dávno znáte. Jděte do obýváku a na skříni je další hádanka. Musíte se zbavit jakéhosi pomyslného klíče - zmáčkněte knoflíky v tomto pořadí : 3,2,4,3,3.
Najdete další kód. Prohlídněte si kytku, ale hlavně se koukněte nahoru, je zde vchod na půdu - pomocí tyče si otevřete. Vylezte nahoru a u lampy vezměte kliku. Je tu ještě kombinace k domu pana Busche. Teď se vraťte opět na benzínku. Dejte kliku do dveří. Vejděte a v regálu leží stejný lístek, jako byl v kuchyni za omítkou, jen výsledek je jiný - 1139.
Za kabátem, co visí na věšáku, je schovaná kombinace. Tu si poznamenejte, bude potřeba později. Vlevo je ještě stůl - z šuplíku vytáhněte diapozitiv, ten si přivlastněte. Teď se odebereme přes celé město na policejní stanici. Cestou minete sochu (je před stanicí ) - ta je také důležitá. Zpět ke stanici - vchod je zavřený, vpravo od něj je další hádanka.
Tady budete určovat, jestli je dané číslo dělitelné nebo nikoliv a když to 6x za sebou určíte správně, budete moci vejít. Na stanici si všimněte nalevo nástěnky, najdete zde druhou rovnici. Přejděte za stůl k šuplíkům a z šuplíku s písmenem L vezměte klíč od pokladny. Ze stolku za vámi si prohlídněte lejstro o přestupku pana Wooda, máte zde napsáno i číslo domu. Projděte dveřmi vlevo, potom vpravo. V jedněch je cela, kde na posteli leží kus mapy bludiště (nedá se vzít), ve druhých je kancelář šéfa. V kanceláři si na stole prohlédněte vzkaz, podívejte se na mapu města - chybí na ni 3 kusy a ty budete muset najít. S klíčem se vraťte do obchodu. Klíč zasuňte do pokladny a namačkejte 1224, objeví se místo ceny kombinace ke kostelu. Namačkejte 1139, vyjede šuplík, z něho vezměte druhý diapozitiv. Naše další kroky povedou ke kostelu. U dveří je zvonkohra, zahrajte melodii z pokladny a dveře se otevřou a vy vejděte. Projděte kolem lavic. V druhé lavici zprava je opět kód. Přejděte k varhanům, jenže těm chybí klávesa. Sem se tedy ještě vrátíte, otočte se čelem vzad. Jsou tu další dveře, vedou do místnosti s velmi důležitými informacemi.
Vejděte a přistupte ke stolu, najdete tu kroniku a v té jsou všichni obyvatelé města a čísla domů. Opět čelem vzad a je tu další kniha, v té je ona kombinace do sklepa. Takže opět vyrazíme do sklepa, vložte datum výstavby a zmáčkněte červený knoflík. Dveře se otevřou. Vkročte dovnitř a uvidíte zde tři přístroje. Každý z nich má svůj rébus 1. má rovnice, 2. obrázek + číslo a 3. souřadnice. Zde však nic prozatím řešit nemůžete. Tak se vraťte na stanici do kanceláře a koukněte na skříň. Teď budete potřebovat čísla domů, která jste našli, je tam napsáno šest obyvatel. Jejich čísla domů sečtěte nebo odečtěte, výsledek navolte hned vedle jmen. Pokud je výsledek správný, kontrolka vedle se rozsvítí. Po správných výsledcích se otevře přihrádka - zní seberte klíč od nádraží. Vydejte se na nádraží, odemkněte dveře a vejděte. Vlevo je obchod, vezměte diapozitiv a ze stojanu první díl mapy. Další dům, který navštívíte, je matematika pana Busche. Na dveřích navolte správnou kombinaci žárovek, tj. červená, modrá, zelená, zelená, červená (tuto kombinaci jste měli najít, či našli na půdě). Uvnitř je u schodů vzkaz od manželky, že klíč mají sousedé. Takže jděte do domu naproti, ten patří panu Woodovi (lejstro na stanici), vejděte a hned odbočte do koupelny. Otočte se čelem vzad, odklopte víko nádržky wc a najdete poslední rovnici. Přemístěte se do kuchyně.
Podívejte se do ledničky, ale hlavně do mrazáku - je v něm zamrzlý klíč. Ledničku zavřete a vypněte proud. Mrazák již nemrazí, tak si vezměte klíč. Zpět do domu pana Busche. Projděte do kuchyně, vpravo jsou dveře, klíčem si je odemkněte a přistupte k jednomu z nejtěžších rébusů ve hře. Na tabuli je papírek se zadáním. Na počítadle navolte číslo 250250 a otevře se šuplík, v něm je druhý díl mapy, opět přivlastnit. Vraťte se ke vzkazu o klíči. Vyjděte po schodech nahoru a zpod koberce vezměte šroubovák a použijte diapozitivy na promítačku, tu následně zapněte. Dostanete obrázek + číslo 625. To si poznamenejte.
Opět zavítáme do domu pana Clarka (klika, kombinace žárovek). V obýváku se otočte doleva a podívejte se na pracovní stůl. Jeden šuplík je zapečetěn šroubkem. Odstraňte šroubek šroubovákem. Otevřete šuplík a přivlastněte si poslední díl mapy. Běžte na stanici do kanceláře šéfa a doplňte mapu, zapište si tyto souřadnice : m 7, c 3, i 6. Už jistě víte, kam půjdete tentokrát - už naposled v této části do sklepa. U přístrojů navolte toto :
  1. rovnice: x=2, y=3, Z=1, zmáčkněte červený knoflík. Ukáže se 1. symbol.
  2. obrázek + číslo: navolte ten, co byl na diapozitivech, opět knoflík. Ukáže se 2. symbol.
  3. souřadnice: m7, c3, i6. Zase knoflík. Ukáže se 3. symbol.
Tyto symboly si poznamenejte. Pamatujete na sochu stojící před stanicí ? Přistupte blíže k soše a navolte ony symboly ve stejném pořadí, jak jste je našli. 1. rovnice, 2. obrázek, 3. souřadnice. Voda se vypustí a otevře se přihrádka. Vezměte klíč od bludiště a kus tabulky. Projděte kolem motelu zleva a podívejte se na bok budky. Na zámek použijte klíč a navolte správnou kombinaci (pokud nevíte, je stále v benzínce za kabátem). Následuje hádanka druhá - navolte NUMERUS a zatáhnete za páku. Tím jste ukončili město a 1. část hry.


2. Bludiště

Cestu skrze bludiště musíte najít sami, není to složité. Jsou zde však důležitá místa. Tím prvním je kiosk - sem se ještě budete muset vrátit a prodavači přinést knihu receptů. Dalším takovým místem je věž. Na ni však budete potřebovat tři klíče a ty jsou různě rozházené po bludišti. Setkáte se zde také srébusy.
1. rébus je kousek od věže. Máte tři nádoby a, b, c. Nádoba a má 8 dílků vody, do nádoby b se vejde 5 dílků a do c 3 dílky vody. Vašim úkolem je vodu rozdělit na 4 dílky do nádob a a b. Řešení : a do b, b do c, c do a, b do c, a do b, b do c, c do a.
Dalším takovým rébusem jsou vláčky. Máte dva vlaky proti sobě a pomocí vedlejší koleje vlaky prohoďte - máte na to 12 tahů. Po vyřešení získáte jeden Césarův kruh.
Věci, které musíte nalézt : 3 klíče od věže, knihu, 2 Césarovy kruhy, kouli, prkno, lopatu, myš. Až se dostanete na věž, nastavte páky takto : 1. dole, 2. nahoře, 3. uprostřed. Otočit a vložte kruh a až najdete druhý, tak ten taky. Až se dostanete ke konci, je tu podobný rébus jako byl ten, než jste vstoupili do bludiště. Pomocí kruhů na věži dekódujte slovo, to zní Diagram. Projděte dveřmi, je tu to samé jako byl ten poslední, slovo je Koule. Vezměte Druhou část tabulky. Ukončili jste bludiště a 2 část hry.


3. Zámek Numbervile

Projděte přes hřbitov zleva a najděte díru ve zdi. Dostali jste se k zámku zezadu (hlavní vchod je zamčený). Vylezte po žebříku k otevřenému oknu. Oknem prolezte. Na stole na Black Jack je položen lístek s dalším rébusem. Máte vypočítat pravděpodobnost. Počítadlo je na zdi. Mezi obrazy na stole vedle od počítadla leží kniha, odsuňte ji a vezměte 1. část puzzle. Na počítadle navolte 16,7 % a zatáhněte za páku. Otevře se obraz a za ním je stroj podobný kameře staršího typu. S těmito stroji se setkáte ještě několikrát. Otočte pravým kotoučem a protější místnost se otočí. Už můžete vejít. S místnostmi budete také ještě otáčet. Další úloha leží na stole a počítadlo na zdi. Navolte 18 a otočte 2x levým kotoučem. Vyjděte na chodbu a dejte se doleva. Další dveře vedou do knihovny, na stole je skřínka.
Zatáhněte za páčku, objeví se názvy platónských těles, tady pomůže výuka z geometrie (ve hře jde navolit), zadejte správná čísla a zatáhněte za druhou páčku. Vysune se šuplík a v něm je hřbet knihy - vezměte ho a přistupte ke knihám, jedné hřbet chybí. Použijte hřbet na knihu. Knihy se rozjedou do stran a vy můžete otočit další místností. V té vezměte z lustru krystal a otevřete si okno, vylezte jím na balkon. Po balkonu projděte k dalšímu oknu, otevřete ho a vlezte dovnitř, vlevo na stole vezměte gramofonovou desku a přečtěte si lístek. Ze skříně vezměte 2. krystal. Otočte další místností. Vyjděte na chodbu a ze zábradlí vezměte 2. kouli. Pokračujte opět doleva. Další dveře vedou do dětského pokoje. Na stole odsuňte knihu a vezměte 2. část puzzle. Otočte místností a projděte oknem na ochoz, přes ochoz dojděte k dalšímu oknu. Pokud jste správně točili, bude místnost průchozí. Zde je další rébus - máte navolit 5 dokonalé číslo (hledat ve výuce). Vezměte 3. část puzzle. Na zdi je skřínka se strojem na otočení místnosti. Otočte si a skříní projděte do koupelny. Odrhněte tapetu. Otočte naposledy místností. Ze šuplíku vezměte ornament.
V další místnosti je klavír. Ze židle vezměte klávesu. Je tu také gramofon - na něj použijte desku. Vraťte se zpět na hřbitov. Na každém hrobu je tlačítko a letopočet. Spočítejte letopočty ze všech hrobů. Tři mají stejný věk - na jejich hrobech zmáčkněte tlačítko. Přejděte k hrobce. Zmáčkli-li jste správné hroby, budete moci vejít do tajné chodby mezi zámkem a městem. Projděte chodbou přes jedny dveře. Uvidíte tu skříň - na ni použijte ornament, otevřete ji a vezměte 3. kouli. Kostru v kleci otočte a vezměte si klíč. Projděte druhými dveřmi. Octli jste se na velmi známém místě. Pokračujte do kostela k varhanům a použijte chybějící klávesu. Zahrajte melodii prvočísel (výuka). Objeví se obrázek a klíč.
Klíč vezměte, obrázek nakreslete. Zase se vraťte přes chodbu ke klavíru v zámku. Na počítadle visícím na dveřích navolte 6 a 3, tak jak byla úloha znázorněna na lístku. Vykročte ke stolku, je tu položená lebka, použijte klíč z podzemí. Vezměte krystal. Dveřmi vpravo vyjděte na chodbu a seběhněte schody do přízemí. Otevřete si hlavní vchod. Otočte se čelem vzad a mezi schody je rébus. Odsuňte desku a položte všechny části hry a složte obrázek. Vše se samo nastaví tak, jak je třeba. Vy se musíte vrátit ke dveřím, které jsou průchozí pouze zvenčí, z balkonu už jste je několikrát míjeli. Až budete za těmito dveřmi, odstraňte skleněné víko a položte krystaly. Na chvíli se rozevře zámecká kopule a sluneční paprsky projdou stojanem, kde se skládal obrázek. Otevře se vám vchod do podzemí. Seběhněte schody. Projděte levými dveřmi. Uzříte Mathiku. Podiví se, jak jste se sem dostali a řekne vám, že musíte najít tabulku. Zatím máte jen dvě části.
Vraťte se do přízemí a pokračujte vlevo a pak za schody. Klíčem z varhan si odemkněte. Octli jste se v jídelně - ze stolu vezměte hrnec. Jděte doprava do kuchyně. Jsou tu zamčené dveře, podívejte se dolů a uvidíte díru. Vypusťte myš a ona vám přinese klíč. Zpět do jídelny a do dveří naproti. Použijte klíč. Jistě jste si všimli sochy ženy s nataženou rukou. V další místnosti je nad krbem skřínka, je v ní hlavní uzávěr vody. Otočte kohoutem a opět do kuchyně. Do umyvadla položte hrnec a napusťte ho vodou. S hrncem plným vody zase do místnosti s uzávěrem. Otočte se doprava přistupte ke knihám. Koukají z nich dráty. Na ně použijte hrnec s vodou a otevře se přihrádka - vezmete zní křišťálovou kouli. Tu dejte soše do ruky. Obraz se otočí. Vložte do něj ty tři koule a nastavte, jak byly znázorněny na varhanách. Otevře se šuplík - vezměte si poslední část tabulky.
Běžte zpět za Mathicou, řekne vám, abyste ji donesli Numerovi, pak bude volná. Vyjděte ven a vkročte do druhých dveří. Přistupte ke katafalku a na víko položte tabulku. Už jen sledujte vysvobození duše Numera a osvobození Mathici. Kletba zámku i města je pryč. Nebo není ?

Související hry Technicus - 10 hours left
Geographicus
Physikus: Návrat
Informaticus
Chemicus II
Bioscopia: Where Science Conquers Evil
Physikus
Chemicus: Journey to the Other Side



Diskusia Príspevkov: 13 Hodnotenie
495 hlasov

100
60
20

80
40
0
47
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.cz 
Facebook
 ABCgames.CZ | SK | E-shop hry |