HRYCHEATYTRAINERYNÁVODYČEŠTINYCD OBALYWALLPAPERYSCREENSHOTYDOWNLOAD

OSTATNÍ
KALENDÁŘ
FÓRUM
FIRMY
TOP 10

KUP SI HRU
UŽIVATEL
Přihlásit
Registrace


Uživatelé
Hry v obchodě
Zlevněné hry
Bonusové PC hry za 1 Kč


ABCgames
Spolupráce / RSS
KONTAKT
STATISTIKY
Hry:
Cheaty:
Trainery:
Návody:
Češtiny:
CD obaly:
Wallpapery:
Screenshoty:
Download:
18226
5441
5063
1423
1592
6779
4952
9864
1687

Online 23156 uživatelů

Návody > Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer


Zobrazení:29132
Autor návodu:Zaherif

Nejprve několik slov na úvod: Tento návod je psán při hraní za zákonně dobrou postavu a předpokládá, že používáte velkou mapu.
Pokud by kdokoli přišel na quest, který není v tomto návodu uveden, jsem otevřen jakýmkoli připomínkám na "Zahartof@seznam.cz".

Ocitnete se v jeskyni kdesi v Rashemenu. hned po probuzení se k vám přidá Safiya a její okřídlený přítelíček.
Vyzpovídejte jí ze všeho, ale ví skoro stejně málo, co vy. Safiya je Red Wizard of Thay. Doporučí vám urychleně opustit jeskyně, než se probudí duchové, kteří zde sídlí. Lokace je miniaturní, vyjděte jedinou možnou cestou.

STREDNI JESKYNE
Po setkání se s duchem vlka a jeho skonem (přičemž objevíte, že ve Vás je něco víc - doslova), se vydejte prozkoumat oblast. Na severozápadě je Imaskary Library, kam zatím nechoďte. Přímo na severu od místa, kde jste vstoupili, se nachází průchod, zablokovaný medvědím duchem. Máte dvě možnosti. Buď rozbijete jeho kostru (leží na podstavci nedaleko Sealed Passage), nebo dáte na radu Safyii a najdete jiný způsob. Na severovýchodě, v zamrzlé části jeskyně se setkáte s duchem zimy Orglashem, prokecněte ho a poručte mu, ať vám slouží. Přidá se do Vašeho inventáře jako krystal, můžete ho kdykoli vyvolat. V Imaskari library nic zajímavého není, až na pár svitků a Horror helmetů nenajdete. Na jihozápadě je Imaskari Forge, kde jsou pouze tři místnosti. V první naleznete nedokončené golemy, Safyia vás upozorní, že jednboho může reaktivovat, pokud bude mít Salve. Pro její výrobu potřebujete Hellfire Dust, který se nachází v jedné z beden v místnosti číslo 2. Ve třetí místnosti je socha, která má u sebe Imaskari Rod (casts dispell). Vraťte se s Hellfire Dust k alchemist workbench a nechte Safyiu vyrobit Salve, kterou poté rozhovorem aplikujte na golema. Jeho bojové schopnosti se zvýší a od teď vás bude následovat. Až skončíte s drancováním, vraťte se ke kostře. Máte nyní ony již zmiňované dvě možnosti. Buď můžete kostru rozbít a čelit následkům (čtyři strážci a duch medvěda), nebo můžete na oltáři před kostrou spálit Sacred pouch, který byste měli mít v inventáři. Vchod je tak jako tak otevřen.

HORNI JESKYNE
Zde není nic zajímavého až na centrální jeskyni, kde na vás čeká Okku, vládce medvědů. Se svojí smečkou vás napadne. Zabít.

MULSANTIR
V rozhovoru s Safiyou se dozvíte, že byla vyslána svou matkou, mistryní Thayské Akademie, aby vás našla a přivedla k Lyanně.
Vydejte se do města. Na prvním nádvoří je několik obchodníků, prodávajících celkem slušné věci. Hlavně longsword Sivlem stojí za zmínku. Nezapomeňte prohledávat všechny sudy a volně stojící bedny, nezřídka tam najdete zbraně +4 a tisíce zlatých. Jelikož ještě nemůžete do vnitřního města, vydejte se hned do divadla. Po vstupu vás přivítá red wizard a pár gnollů. Když je pozabíjíte, herci vám řeknou, že mágové z Thaye si přišli pro Liannu, která unikla do stínové sféry. Dostanete kámen, který otevírá portály. Projděte celé divadlo a na konci se před vámi otevře portál. Vstupte, zabijte dalšího Red Wizarda, a v další místnosti prozkoumejte pitevní stůl. Jsou za to XP, přičemž zjistíte, že ta zaschlá krev je vaše. V poslední místnosti už na vás čeká Khaji a další red wizard. Zabijte ho a prozkoumejte Lianniny ostatky. Dopadla jako Palach. Zpět před divadlem už na vás čeká Whitefeather, místní witch a lídr.
Oznámí vám, že před branami města čeká Okkuova armáda, která si to s vámi chce vyřídit (pamatujete na toho medvědího boha, kterého jste skosili na konci jeskyní?). Zároveň vám umožní vstup do vnitřního města a doporučí návštěvu prison, kde můžete najmout několik vězňů, aby bojovali po vašem boku. Já se bez nich celkem obešel. Navíc, a to je podstatné, vám nedovolí promluvit si s herci divadla, dokud záležitost nevyřešíte. Kousek od vstupu do divadla čekají dva half-celestiálovém kteří chtějí, abyste našel jejich sestru Kaelyn the Dove, která odešla do stínového Mulsantiru hledat chrám Boha Myrkula. Ve vnitřním městě je hned pár zajímavostí. Hospoda nalevo za vstupem je plná berserků. Raději si tam nic nezačínejte. Prokecněte dva nezkušené mladíky a ukažte jim pár bojových triků. Pak si promluvte s Jurikem, stojí uprostřed skupinky berserků. Řekněte mu, že chcete vstoupit do jejich společenstva, on vás pošle vykonat tři k¨zkoušky. Fasavir - silová zkouška. Dá si s vámi páku a nedoufejte, že byste ho porazili. Promluvte si s Yulií, řekne vám, že Fasavir má levačku zraněnou. Požádejte ho o zápas v páce na levou ruku, pak vyhrajete.
Yulie - chce po vás zkoušku odolnosti. Vlezte do škopku s ledovou vodou a doufejte, že máte dost zdraví. Vydržte tam, dokud Yulie neřekne, že to šlo. Promluvte si i s Lennou a splňte její zkoušku. Pak rychle za Jurikem, požádejte o zápas. Postaví vás do arény a pošlou proti vám několik soupeřů. Když je všechny zdoláte, Juri vás přijme do společenstva + mnoho XP. V hospodě je ještě berserkský šaman, který s vámi nechce mluvit, dokud nezdoláte duchy před branou. Dále je v lokaci chrám boha Kelemvora. Prokecněte uvnitř Dorovira a jeho učně. U čarodějnic, které postávají pod baldachýnem opodál, můžete nakoupit léčiva. Doporučuji ještě před bojem si dojít pro Kaelyn the Dove. Jděte do severovýchodního výběžku města (nad schody), v noci. Otevře se portál do stínové Mulsantiru. Projděte a bacha na docela tuhé boje. Možná je lepší zakouzlit Etherealness. Dojděte k chrámu (v téhle sféře vypadá poněkud hrozivě), před ním čekají dva Nightstalkeři. Zabijte je, nebo ne, každopádně vstupte dovnitř. Najdete tam právě Kaelyn the Dove, která se k vám přidá. Je vynikající klerička. Zde už nic nevymyslíte, protože do nižších pater se stejně nedostanete, takže se můžete klidně vrátit, nakoupit léčidla a hurá porazit menší armádu duchů.
Okku na vás již čeká. Po krátkém rozhovoru začne bitka. Je docela tuhý, tak pozor na něj. Až vykosíte všechny, v rozhovoru můžete Okkua buď vysát, nebo ušetřit. Doporučuji ho ušetřit, přidá se k vám, je skvělý fighter, se sílou 37!! Dozvíte se také něco o tom stvoření, které nosíte uvnitř sebe (spirit-eater) a přibyde vám nemilá a otravná povinnost. Musíte nyní často požírat duchy nepřátel, nebo se vám postupně budou zhoršovat vlastnosti až zemřete. Úroveň ducha se časem snižuje, spěte opravdu jen v krajní nouzi. Po návratu do města postoupíte do II. aktu.

MULSANTIR
Prokecněte Whitefeather, přístup k hercům máte povolen (jsou zpět v divadle). Zajděte za nimi a prokecněte je taky, dozvíte se o tajném průchodu ve stínové verzi divadla. Běžte se tam podívat, dostanete se ke golemovi Guardian of the doors. Před každým rozhovorem mu buď budete muset předat část své duševní síly (nedoporučuji), nebo vyjmout jeho srdce a zkombinovat ho s brilliant soul essence. Může vám otevřít dveře. Podstatné jsou první a poslední, ty první si nechte otevřít hned. Setkáte se s trojicí hags, které mají opravdu podstatné informace o vašem zjevení se v Rashemenu. Také vám na mapě přibyde lokace Sunken City. Whitefeather vám rovněž poskytne loď, která vás může odvézt do Ashenvale forest, kde sídlí Wood Man, který vám může pomoci s vyřešením kletby. Také zajděte do hospody ve vnitřní části města, za šamanem Nik'kaiem, který vám za tři brilliant soul essence vrátí Okkuovi něco z jeho původní životní síly a zkušeností. Když se pokusíte odejít městskou branou, zastaví vás chlapec, který vám sdělí, že je poslán svým otcem, šéfem Horského kmene, který také ví něco o kletbě a že vám pomůže, tak ať se tam zastavíte. Rovnou se tam můžete vydat.

HILL TRIBE
Hned u vlezu do lokace je dům s farmářem a jeho pomatenou dcerou, ale nepřišel jsem na to, jak jí pomoci. Postupujte krajinou dále, až narazíte na to samé děcko. Odvede vás k Hill Tribe, ale je to past, takže ty monstra můžete s klidem pozabíjet. Když budete mít možnost propustit děti, učiňte tak, pokud nechcete riskovat změnu přesvědčení. Prolezte celou oblast, jsou zde ještě dvě věci k vidění. Za prvé narazíte na Okkuovy příbuzné, medvědí duchy. Nepodařilo se mi vyhnout boji, tak je s klidným srdcem zabte. Pak se napijte z jezírka, budete přeneseni do stínové lokace. Přivítá vás stařec, dávno mrtvý muž, který byl kdysi nositelem stejného prokletí, kterým dnes trpíte vy. Provede vás chodbou až k chlapci, stojícímu uprostřed kruhu z kamene. Zabijte jeho strážce a prokecněte ho, dostanete důležitý kousek masky. Pak vyjděte portálem zpět ke svým přátelům, čekajícím u jezírka. Druhou a poslední zajímavou věcí je několik humanoidních stvoření na severu u chatky. Pokud použijete skill intimidiate, dvě se vzdají hned, ostatní budete muset porazit. Nic těžkého. Chtěli vás zabít, protože chtějí převzít váš současný stav. Pak můžete klidně odejít.

SUNKEN CITY
Na pobřeží najdete Genia, který se vám snaží namluvit, že tu byl rybařit. Zatím ho nechte. Dozvíte se od něj podstatnou informaci, že portál do Sunken City se objevuje v noci. Počkejte do soumraku a vstupte do něj. Jste na tom samém místě, akorát ve stínové sféře.
Prokecněte opět Genia, dostanete quest na zabití zemního elementála. Dále na molu je půlobří obchodník, illithid a pár duchů zvěře. Okku je může přesvědčit, aby odešli, jsou za to XP. Stráž u dveří vás pustí dál za 50 000 zlatých, což je výsměch, nechte je naživu, půjdeme jinou cestou (a nepřijdeme o XP a HODNĚ zlata a předmětů). Dále je tu již jen to samé monstrum, jaké jste potkali v Hill Tribe lokaci. Přesvědčte ho, ať si to s vámi rozdá a i když si přivede na pomoc dva kámoše, moc práce vám nedají. Opodál jsou dveře do Vězení (je za nimi portál). Vstupte.

SKEIR
Toto je výborná lokace, ale možná přijdete o nervy. Naběháte se tu nejvíc za celou hru. Celá lokace je napůl zatopená, takže všude nemáte zatím přístup. Navíc vás po celou cestu bude pronásledovat šílený hlas. Dáme se do práce. Po vstupu vás napadne skupinka paranoiků. V rozhovoru jim nabídněte příměří, stejně odmítnou, ale je to důležité. Na jihozápadě se nachází earth elemental, kterého máte zabít. Nedělejte to. Tedy, můžete to udělat, ale připravíte se opravdu o hromadu XP, zlata a předmětů. Na severu, pokud to tam vezmete zleva, je The Sleeper a pár ještě mentálně disponovaných vězňů. Jejich vůdce (mě připadal jako Robin Hood), vám poví něco o této lokaci a o Sleeperovi. Pokud se se Sleeperem dá něco dělat, tak jsem na to nepřišel. Můžete ho jen zabít. Do místnosti uprostřed lokace zatím nechoďte. Dále se tu nachází tři místnosti (jejich umístění: SZ; JV, V), které hned po vstupu nemáte odhalené na mapě.
Jsou v nich Ilmaskari devices, kterými můžete vysát vodu ze zatopených oblastí. Ale má to háčky. Z každého zařízení seberte Globe (je na jeho vršku) a najděte Fresh Body (umístění: na jihu od The Sleepera; na východě nedaleko jednoho ze zařízení; a u vchodu do západního předsálí středové místnosti) a napusťte Globe krví. Poté zabijte Air Elementála (po lokaci jich bloumá neomezené množství) a z jeho zbytků krev zahustěte. Poté vraťte kouli kam patří. Dva ze strojů navíc postrádají páky na spuštění. Jednu seženete u Earth Elementála (pěkně velkej parchant), klidně si jí vezměte, ale netahejte za ni! Druhou má Gnoll u The Sleepera. Buď si jí vezměte násilím, nebo mu doneste trpasličí sekeru (najdete ji u jednoho duergara na SV). Páky vložte do řídícího pultíku u zařízení a všechny je spusťte. Voilá, voda zmizela. Zjistíte, že máte přístup do zatopených lokací, ale mnoho dveří se zablokovalo. Původně zatopené lokace projděte všechny, nachází se tam spousta dobrých předmětů a dohromady asi 20 000 zlatých. Až to všechno posbíráte, zajděte do středové místnosti a zabijte zdroj toho šíleného hlasu. Je to pomatená witch Hag, takové alter ego této lokace. Až ji porazíte, řekne vám o zdroji svého pomatení (to bych se zbláznil taky) a pak ji můžete nechat jít, dá vám schopnost Rozmlouvání se spícími, což se vám bude za okamžik hodit. Za její místností je další, ze které vedou dveře pryč, do horního patra.

UPPER LEVEL
Zde se odehraje důležité mezifinále. Ve středu lokality je obří místnost, kde zabijte mistress a její pohůnky. Pak si musíte promluvit se třemi osobami, které postávají kolem snících Hags uprostřed. Je to: Mág, Mindflayer a Bard.

Mág: vstupte do jeho snu, dostanete se do prekérní situace (ne do vaší...), kde mág čelí zřejmému faktu - ďábel, se kterým podepsal kdysi kontrakt vlastní krví, chce odlifrovat jeho duši do Baatoru. Problém je v tom, že jeho duše je odměnou za ďáblovy služby a on listinu podepsal. Prokecněte mága a pak ďábla, dostanete kopii smlouvy. Při důkladném přečtení objevíte miniaturní řádky, které si kouzelník vůbec nepřečetl, zmiňující se právě o jeho platbě duší. Prokecněte znovu mága a ďábla (důkladně!) a znovu si přečtěte listinu, pak znovu prokecněte oba. Zjistíte, že ďábel porušil při plnění smlouvy jeden bod a to je "limited wish". Oznamte radostnou novinu mágovi a ne už tak potěšující ďáblovi. Portálem odejděte zpět. Objeví se před vámi další portál, projděte. Objevíte se ve stínové kryptě u dveří Zrádce. Prokecněte Aranara, šéfa Thayské akademie, v rozhovoru ho obhajte, budete muset zabít nově příchozí Red Wizardku. Poté odejděte portálem zpět ke svým společníkům.

Illithid: V jeho snu ho akorát musíte provést místnůstkami k východu a nenarazit na Githyanki mindhuntera. Velmi snadné. Portálem odejděte do stínové sféry k Wall of Betrayers. Najdete tu Bishopa (heleme se, kde skončil, zrádce!). Prokecněte ho, objeví se horned devil a Great Fiend, oba zabijte, poté odtrhněte z Bishopovy tváře další část Masky. Odejděte portálem.

Bard: V této jediné místnosti stojí bard u stolu a chce hrát Hells. Nechte si vysvětlit pravidla, a hrajte. Mě se vyhrát nepodařilo.
Po dvou hrách vám sdělí, že už nehraje, nechá vám vynikající dýku a odejde. Jděte za ním. Objevíte se zpět u snících Hags a dojde k důležitému rozhovoru, během něhož se mimo jiné dozvíte, že Lianna byla Safiyna teta. Poté projděte zbytek místností a odejděte portálem, objevíte se v SUNKEN CITY na molu.

SUNKEN CITY
Prodejte co chcete u obchodníka a portálem na pobřeží jděte zpět do své sféry. Pokud jste elementála nezabili, bude na vás Genie pěkně naštvaný, ale nevadí, má u sebe moc zajímavý plášť. Pak se odeberte zpět do Mulsantiru, vyhledejte kapitána, o kterém vám řekla Whitefeather a odjeďte do Ashenvalu.

OUTPOST
Nejprve dorazíte do Outpostu, který napadají Treanti a Šouravé hromady. Po boji si promluvte s Nadaj, řekne vám zajímavé informace. Enkláva je napadána lesem samotným, Wood Man, kterého hledáte, zmizel a Outpost navíc díky nerozvážným činům místní šéfwitch Dalenky přišel o většinu posádky. Zajděte za ní a prokecněte ji. Odmítne vám pomoc. Zpět k Nadaj, řekne vám, co se za poslední dobu v lese událo. Jsou to tři věci: Požár, intervence nějakým nepřítelem a nákaza. Musíte vyřešit všechny tři problémy a zjistit, proč je les tak naštvaný, pak vám Nadaj slíbí pomoc v hledání Wood Mana. Také musíte zjistit, kam se poděly průzkumné výpravy Berserků, které do lesa vyslala Dalenka. Tak do práce. S Odyseou můžete obchodovat, tak za ním před ochodem do lokace zajděte, pokud chcete. Pak se vydejte do Ashenvale Forrest.

ASHENVALE FORREST
Lokace vypadá jako kříž, v jehož středu se nachází velký Dub. Přijdete od severu, nejprve se vydejte ke stromu. U něj potkáte ducha berserka, který vám řekne, že nedalekou svatyni obsadil kmen ledových obrů a ať se o to postaráte. Vydejte se na východ, přejděte řeku a promluvte si s Jarlem. Řekne vám, že byli vyhnáni do exilu. Až budete mít tu možnost, vyzvěte ho k soutěži o vůdcovství ve skupině. Zahraje si s vámi hru o korunu. Celkem vás postupně napadne asi třicet obrů, ale dá se to bez problémů ustát. Jakmile porazíte i Jarla, stáváte se šéfem vy. Já jsem mu přikázal, ať opraví všechny vesnice, které cestou sem zničili a vyrabovali. Obři poté odejdou, ještě musíte ale udělat jednu věc. Ze svaté studánky seberte důležitý poiton a pak do ní hoďte spirit essence. Svátost místa je obnovena. Reportujte zpět duchovi. Tím je vyřízena záležitost s cizí intervencí. Teď se vydejte na západ, kde hnije pár stromů. Najděte ležícího Gnarlroota, řekne vám, že tato nákaza pochází kdysi z prvního spirit-eatera, nabídněte mu pomoc. Řekne vám, že potřebujete tři přísady na vyléčení nákazy. Jednu čistou (tu už máte - lahvičku Pure water), jednu vám dá sám (listí) a jednu ještě musíte získat (všechny přísady použijte na lahvičku s Pure water). Vydejte se na jih až k hořícímu místu, ze zničeného kmene seberte třetí přísadu. Smíchejte je dohromady. Promluvte si s bílým plamenem. Kupodivu to kdysi byl člověk (odkaz na Ignuse?). Můžete mu buď slíbit pomoc a zapálit zbytek lesa (nedoporučuji), nebo vyhledat frost hag, se kterou před nedávnem Plamen bojoval. Kousek od něj je odchod z mapy, vydejte se tam.

ILLIAM VALLEY
Sejděte dolů stezkou a promluvte si se dvěma Hags. Zeptejte se jich na všechno (hlavně na červený dub, na skálu a na frost Hag).
Nejprve na sebe použijte Pure water (kompletně smíchanou se zbytkem esencí) a pomodlete se u stromu. Odměnou vám budou expy a lék nákazy. Vydejte se ke skále uprostřed lokace a vyspěte se pod ní. Dostanete se do snu: po zmrzlé stezce dojděte až k sestře Safiy, která je obklíčena bývalými spirit-eatery. Po rozhovoru je zabte, pak se probudíte. Dostali jste další kousek masky. Nyní dojděte až do úplného jihovýchodního rohu lokace a vstupte do zamrzlé jeskyně. Na jejím konci čeká Frost Hag, která vás požádá, abyste jí pomohli se skrýt. Musíte rozmrazit led venku před jeskyní i dole pod cestou. Udělejte to a řekněte dvěma Hags, čekajícími před dubem, že jste jí nenašli. Musíte mít vysoký skill Bluff, nebo Diplomacy (bacha, když vás prokouknou, posunete se o tři body k zlému přesvědčení). Pak řekněte frost Hag, že je vše v pořádku a ona vám dá ledový kousek Orglashe, který dokáže zmrazit i oheň. Máte toho na třicet použití. Výborná věc, pokud s tím potřete zbraně - dostanou permanentně +2d6 ice damage. Udělejte to hned, budete to za chvíli potřebovat. To je zde vše, můžete se vrátit do Ashenvale forrest.

ASHENVALE FORREST
Zpět u plamene zaútočte na všechny hořící stromy a pak zabijte Plamen. Pokud nemáte zbraně potřené onou zmrzlou esencí z Orglashe, nepodaří se vám vykonat ani jednu akci. Pozor, před jeho smrtí si s ním promluvte, a můžete ho buď vysát (maximálně zvýšen spirit bar + dostanete fire heart, ale velmi ztracena influence u Kaelyn), nebo na něj v rozhovoru použít zmrzlou esenci, čímž ho zabijete.
Nyní se vraťte k Gnarlrootovi. Odmítne lék použít na sebe, po jeho smrti ji použijte na některý z napadených stromů. Tím je vyřízena záležitost s nákazou i s ohněm. Nyní, jako poslední věc zde, si všimněte loveckého psa, pobíhajícího kolem (na jihozápad od stromu). Zjistíte, že je to přeživší pes berserků. Jděte do středu lokace, poblíž je zbytek ohniště a dvě kostry, jedna patří psovu majiteli. Vezměte si z ní kousek kůže a jděte zpět za psem. Okku, pokud ho máte s sebou, vám bude překládat z psiny do lidštiny. Splněn úkol nalezení berserků. Vraťte se zpět do Outpost.

OUTPOST
Promluvte si s Nadaj, řekne vám, že zjistila, že Dalenka je durnham (zlý špion z odpadlých hags) a že jí chce odstranit z velení.
Máte si promluvit se všemi muži v táboře (je jich 5) a přesvědčit je, ať se dají na vaši stranu. Ke mně se přidali jen dva, ale nevadí, stejně je budete muset zabít všechny. Nadaj někam zmizí, tak zajděte za Dalenkou a obviňte ji. Vyjde si to s vámi vyřídit před barák. Obviňte ji znovu, pak vás napadne. Zabijte ji i její berserky. V tu chvíli se objeví Nadaj, celá zděšená a přikáže zbylým berserkům, ať vás zabijí, že jste je zradil. Poraďte si s nimi a vydejte se do Ashenvale zatnout tipec té prolhané megeře.
Nadaj vás čeká u stromu života uprostřed. Vůbec to totiž není Nadaj, ale rozhněvaný a pokřivený duch lesa, který způsobil celou tu záležitost, protože se chce mstít lidem za ničení přírody. Zabte ji, pak postupně rozbijte i pět okolo stojících stromků (stojí v kruhu kolem velkého dubu), nakonec zaútočte i na samotný dub. Tím je nákaza, kterou byl porostlý, odstraněna a vám se zjeví konečně Wood Man. Prokecněte ho, slibte mu, že mu nechcete ublížit a když k tomu budete mít možnost, předejte mu svou duševní sílu. Dostanete hodně expů a novou schopnost. Pak se vraťte do Mulsantiru za Whitefeather.Dostanete expy a náhrdelník. Teď už se vydáme do Academy of Thay. Projdete tam portálem v Shadow Veil, řekněte golemovi, že chcete projít do Akademie, otevře vám portál.

ACADEMY OF THAY
Postupujte po cestě až ke vchodu a vstupte. Po akademii se válí dost mrtvých těl, ale na tomto podlaží je již dobojováno. Hned po vstupu si promluvte s mistrem Djafim (bývalým učitelem Safyi), řekne vám, co se tu vlastně stalo. Toto podlaží prozkoumejte celé, ale nejprve zajděte do druhé místnosti napravo od vchodu. Jeden z mistrů tam přednáší o černé magii a požádá vás, jakožto spirit-eatera, abyste předvedli co umíte. Máte sežrat nějakou duši. Řekněte si o nemrtvého a pak jeho duši uvolněte. Dostanete Skeleton Keys, klíče od všech zamčených místností v Akademii. Je tu mnoho zajímavých věcí. Vezmeme to popořadě. V první místnosti napravo od vchodu je pokoj, ve kterém najdete podivnou kostku. Místnost za třídou, kde už jste byli, je Golem Laboratory. Para mladých učňů tam pořádá krvavé zápasy. Jeden z nich vám řekne, co je potřeba ke stavbě golema. Potřebujete Head, Legs, Arms a Torzo + spirit essence. Kromě torza a hlavy byste to vše již měli mít, zbytek najdete zde. Prohledejte místnost za Golem Factory, je to kumbál, kam se odhazují zbytky golemů, tak to prohledejte. Až budete jednou mít všechny části golema, stačí je položit i se spirit essence na Golem Workbench, který je v rohu Laboratory a použít na něj Kladivo, které najdete v místnosti uprostřed lokace. Dále je tu několik pokojů, kde se nachází celkem slušné věci. Levá strana lokace: nachází se tam obzvlášť pokoj, ve kterém se jeden z učňů Nefris snaží rozluštit její nevyřešitelnou hádanku. Má oddělit ohnivé mefity od ledových, přičemž poletují v místnosti za ním v naprostém chaosu. Slibte mu, že to vyřešíte za něj. U mefitů prostě zaútočte na všechny tři sloupy, které mefity přivolávají, a mačkejte páku tak dlouho, dokud nebudou všichni mrtví. Pak posbírejte jejich těla a ohnivé dejte do jedné místnosti, a ledové do druhé. Oznamte výsledek učni, dostanete fragmented soul. Místnosti uprostřed lokace: v té jižní se nachází soul depository. Je tam k nalezení asi pět duší, které si můžete různě přehrávat v zařízení v místnosti. Na podrobnější info se zeptejte golema. Jedna z nich patří obětnímu beránku Nefris, který leží o patro níže. Je to obyčejný učeň, tak pokud poznáte jeho duši, odneste si jí s sebou (odnést z místnosti můžete jen jednu duši). Vydejte se do suterénu.

PODLAŽÍ -1
Zde všechno prohledejte a až na jihovýchodě narazíte na bezduchého učně, ležícího na pohovce, dejte mu jeho duši. Dá vám na oplátku tu, kterou měl vloženu v těle. Nefris prý chtěla, abyste jí měli. A překvapení! Opodál leží Ammon Jerro. Bohužel také bez duše, takže zatím je nám k ničemu. Nyní zajděte do jihovýchodního pokoje (je to pokoj mistra Inaria, pro kterého jste vysáli nemrtvého), rozbijte knihovnu, za ní je vchod do tajné místnosti, kde leží několik operačních stolů a pár rozřezaných těl studentů.
Nic pěkného. Navíc na vás Inarius hned po vstupu zaútočí. Zabijte ho. Nyní se vydejte do Headmistress Tower.

HEADMISTRESS TOWER
Zde jsou jen dvě věci. Za prvé, dveře se čtyřmi otvory pro čtyři duše. Dvě neúplné a dvě celé. Ty neúplné již máte, tak je tam vložte, nyní potřebujete ještě celé. Za druhé prohledejte deník v severozápadním rohu místnosti, najdete Nefris Key.

FOUR SOULS
Zajděte do nultého podlaží, k fiendským obchodníkům, oni mají ve vlastnictví jak duši, kterou potřebujete, tak navíc duši Ammona Jerra. Za tu dveřní chtějí, abyste jim přinesli duši muže bohatého, ale zkaženého, chudého ale nesobeckého. Zajděte do přízemí do místnosti s workbenchy (tam, kde jste našli kladivo na golema) a promluvte si s tamějším mistrem. Řekne vám, že může dvě duše skout dohromady, ať je přinesete ze Soul Depository. Vydá vám povolení odejít se dvěma dušemi. Jsou to duše .91 a .127. Přineste mu je a vložte je do pece. Pak se spojenou duší přiběhněte za fiendy. Nejdřív budou nadšeni, ale pak poznají, že duše nepochází z jednoho člověka a tím pro ně ztrácí hodnotu. Každopádně jste quest splnili, takže dostanete co chcete. Za duši Ammona Jerra chtějí tři duše studentů (měli byste je mít, jedna se nachází v Soul Depository a ostatní dvě různě po akademii) plus 50 000 zlatých. Duši Ammona Jerra vložte do jeho těla, Ammon se k vám přidá, než dojdete k východu z Akademie. Nyní už musíme sehnat jen poslední, čtvrtou dveřní duši. V nultém podlaží se nachází zamčené dveře - hned u schodů do přízemí. Odemknete je Nefriiným klíčem. Nachází se tam podivné zařízení, které emituje paprsek, odrážející se od zrcadel. Seberte nedaleký Remote Orb Controller a nastavte všechna zrcadla, aby odrážela paprsek na další. Na konci všech zrcadel najdete to samé zařízení jako na začátku, akorát tam není sloup, emitující paprsek. Jděte zpět k tomu prvnímu a stoupněte si do oltáře (paprsek jím proletí, než se dotkne prvního zrcadla). Pak běžte na konec, kde v podobném oltáři stojí odraz vaší duše. Vezměte si ho a tím máte poslední potřebnou duši. Zamiřte do Headmistress Tower.

HEADMISTRESS TOWER
Vložte zbývající duše do dveří, v tu chvíli se objeví Armaman s celou suitou kouzelníků. Araman odejde, mistra Djaffiho můžete přesvědčit, aby se dal na Vaši stranu, ostatní zabijte, jsou slabí. Portálem vstupte do Astral Sphere.

ASTRAL SPHERE
Tato maličká lokace je posledním odpočinkem bývalého boha mrtvých, Myrkula. Projděte kolem strážců a promluvte si s Myrkulem. Na konci rozhovoru použijte schopnost Ethernal Rest. Tak. Propustili jste nemrtvou duši boha do podsvětí. Jeho služebníky budete muset zabít. Odejděte nově otevřeným portálem do Sanctuary.

SANCTUARY
Zde, jak vám řekl Myrkul, se nachází tajná svatyně, kterou vytvořila zakladatelka Akademie, speciálně pro vás. Zde dostanete nejlepší meč ve hře. Pokračujte skrz teleporty, dokud se nedostanete do obrovské síně. (lokace je maličká) Čeká tam na vás Araman se suitou Malaritů. Po rozhovoru ho zabijte. Bylo mi ho celkem líto. Pak jděte dál a prokecněte The Founder. Dozvíte se, že to ona, zakladatelka Akademie, je ta žena, pro kterou Akachi zradil svého Boha a téměř strhl Zeď. A hlavně, dostanete Silver Sword! Opět, stejně jako v NWN2, je to nejlepší meč ve hře, je univerzální a je to +10 s obřím přídavkem bonusů ke všemu. Odejděte portálem za The Founder.

MULSANTIR
Objevíte se v Mulsantiru u dveřního golema. Ani se ve městě moc nezdržujte, prodejte, co chcete a hurá do Shadow Mulsantiru, kde jste prvně našli Kaelyn the Dove. Nezapomeňte, že portálem můžete projít jen v noci.

SHADOW MULSANTIR - TEMPLE OF MYRKUL
V hlavní místnosti se nachází dveře do spodního podlaží, kam zatím nemůžete. Vydejte se na západ, kde zazvoňte na gong. Ve skriptoriu se objeví duchové zapisovatelů. Promluvte si s jejich šéfem. Zajděte si promluvit s Darovikem do nynějšího chrámu Kelemvora. Pak se vydejte zpět, jděte na východ, až se dostanete do krematoria. V krematoriu se smaží všichni kněží a obyvatelé chrámu a Myrkulovi přívrženci, kam je naházeli pochopové Cyrica, když Myrkul padl. Před dvířky do pece stojí duch nějvyššího kněze, který vám řekne podstatné informace. Propusťte ho schopností Ethernal Rest. Poté budete muset bojovat s částí duchů, kteří se nechtějí vzdát nemrtvého života. Nakonec v peci, v popelu, najdete klíč do spodních pater.

SPODNÍ PATRO
Zde se ani moc nezdržujte, jděte doprava, opět doprava, až do knihovny, kde najdete na lavici Lamentation of Dead Scroll. Tím máte jeden z questů splněn. Vyjděte z knihovny a jděte rovně, připravte se na tuhý souboj. Budete muset zabít nějaké Dread Knighty (což zas až takový problém není) a Lich Kinga (což je dost velký problém). Lich King ani tak moc neútočí, ale dává permanentní Fear a je téměř undestructible. Se Silver Swordem si s ním ale poradíte. Nakonec otevřete Door of Betrayer a vstupte. Ještě před vstupem si s vámi promluví všichni společníci. Můžete se pustit do romance se Safiyou, dostanete bonusy k Will.

THE WALL
Zde vás přivítá Zoab, kapitán Akachiho, který vám oznámí, že tu na vás čeká armáda (považuje vás za Akachiho - vždyť máte v sobě jeho duši, věčně nenasytnou, nesmrtelnou). S tou armádou to není zas tak horké, spojence máte jen tři, ale zato pořádné. Je jím Zoab, celestial, Sey´ryu, modrá dračice, a Rammaq, zlá létající lebka, asi bratr Morteho, který plánuje stát se bohem po smrti Kelemvora.
Delgace z města se s vámi pokusí dohodnout nějaké podmínky, aby nemuselo dojít k bitvě. Vřele doporučuji save. Rozhovor veďte tak, aby s vámi zůstali vaši současní spojenci, pokud se rozhodnete, že Zeď nestrhnete, přijdete o Kaelyn a ještě budete terčem všech.
Jinak zabijte delegaci a po rozmluvě se Zoabem se rozhodněte, že nejprve půjdete do chrámu.

THE WALL - TEMPLE
Zde musíte akorát se Zoabovou pomocí zabít nejvyššího kněze.

ETHERNITY's END
Zde pomožte Rammaqovi získat dvě knihy. Jednu najdete na SZ ve Vaultu, druhá je ztracena. Nemám to vyzkoušené, ale myslím, že na tom, zda Rammaqovi knihu dáte, závisí částečně konec hry pro Kaelyn...

TOWN GATE
Zda pomožte Sey'Ryu pozabíjet pár pochopů, poté si promluvte s delegací, máte se setkat se Scrivenerem v chrámu v Ethernity's End.

ETHERNITY's END TEMPLE
Akorát si promluvte se Scrivenerem a přečtěte si lokaci vaší duše v Book of Dead. Poté se na to místo vypravte.

THE WALL
Zde projděte rozhovorem a poté zaútočte na Zeď. Bude se celkem nepodstatně bránit, žádný tuhý odpor nečekejte. Po dalším útoku odpadne ze Zdi vaše duše, seberte ji, budete transportováni do vaší vlastní mysli.

CROSSROAD KEEP
Jste ve stínové verzi Crossroad Keep, nachází se tu i všichni vaši společníci z NWN2. Pozabíjejte všechny odrazy duše, nakonec u vchodu do donjonu zabijte i Akachiho. Poté vstupte.

WEST HARBOUR
Zde to samé, zabít odrazy duše, poté i Akachiho. Po rozhovoru s částmi Akachiho duše se otevře portál uprostřed polí a vy se připravte na poslední bitvu.

DESERT
Na poušti vás přivítá Akachi The Betrayer, muž, jenž toto celé způsobil a jenž pro lásku zradil svého Boha Myrkula. Vlivem Myrkulovy kletby, poté, co Akachi prohrál První křížovou výpravu, se jeho duše změnila v něco nadpozemského a roztříštila se na kusy. Vy jste jeden z nich, nekonečný hlad, nosili v sobě po celou hru, další kousky se nachází v Masce, jenž máte nyní zkompletovanou v inventáři a ještě další kousky jsou vlastně Araman a Red woman. Poslední kousek Akachiho duše na vás nyní čeká. S pomocí toho všeho dokážete konečně Akachiho duši zkompletovat a propustit k věčnému odpočinku. Před bojem doporučuji nasadit si Masku.
Akachi je celkem tuhý protivník. Končil jsem s postavou, importovanou z NWN 2 Fighter 16/Weaponmaster 10/Divine Champion 4 a příliš problémů jsem s ním neměl, ale nějaké přece jenom. Pokaždé, když ho hodně zraníte, si doplní zdraví a vyvolá slabší verzi sebe sama.
To udělá asi třikrát a poté se konečně poddá. Buď ho můžete vysát, nebo zachránit. Já ho zachránil, hrál jsem za dobrou postavu.
Následuje popis osudu vašich společníků a vynikající konec hry...

Tak, je dohráno, nyní nezbude, než s nadějí očekávat od Obsidianu další podobnou perlu.

Súvisiace hry: Neverwinter Nights: Enhanced Edition
Neverwinter: Fury of the Feywild
Neverwinter
Neverwinter Nights 2: Mysteries of Westgate
Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir
Neverwinter Nights 2
Neverwinter Nights: Wyvern Crown of Cormyr MOD
Neverwinter Nights: Infinite Dungeons MOD
Neverwinter Nights: Pirates of the Sword Coast MOD
Neverwinter Nights: Witch's Wake MOD
Neverwinter Nights: Shadow Guard MOD
Neverwinter Nights: Kingmaker MOD
Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark
Neverwinter Nights: Gold Edition
Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide
Neverwinter Nights



Diskusia Príspevkov: 3 Hodnotenie
451 hlasov

100
60
20

80
40
0
43
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2018 ABCgames.cz 
Facebook   Google+
 ABCgames.CZ | SK | E-shop hry |