HRYCHEATYTRAINERYNÁVODYČEŠTINYCD OBALYWALLPAPERYSCREENSHOTYDOWNLOAD

OSTATNÍ
KALENDÁŘ
FÓRUM
FIRMY
TOP 10

KUP SI HRU
UŽIVATEL
Přihlásit
Registrace


Uživatelé
Hry v obchodě
Zlevněné hry

ABCgames
Kontakt, RSS, Spolupráce
STATISTIKY
Hry:
Cheaty:
Trainery:
Návody:
Češtiny:
CD obaly:
Wallpapery:
Screenshoty:
Download:
18890
5449
5063
1423
1599
6965
5113
10537
1687

Online 33974 uživatelů

Návody > Halls of the Dead: Faery Tale Adventure II


Zobrazení:12449
Autor návodu:Honza

Po poněkud obsáhlém, meditativním, úvodu přikročme k jádru věci. FTA2 je velmi rozsáhlá hra. Přitom je na ní velice příjemné, že během vašeho putování po zemích Faerských pravděpodobně nikde záludně nezakysnete. Přesto je otázkou poměrně dlouhého časového rozpětí, než úspěšně dosáhnete ušlechtilého cíle, ke kterému designéři této hry podřídili běh všech věcí. Proto se tento návod bude snažit býti spíše jakýmsi průvodcem po zemích Faerských. Detailnějšího popisu si zaslouží pouze některá tužší místa, jinak se spíše zaměřím na to, abyste získali orientaci v tomto, opravdu rozlehlém světě.

Dále bych hned zpočátku upozornil na to, že budu popisovat způsob, jakým jsem hru procházel já osobně, takže pořadí procházení jednotlivými zeměmi je čistě informativní a každý si může zvolit svoji hierarchii, které podřídí sběr jednotlivých tapstonů (každý podle svého gusta).

Magie

Důležitým prvkem, který budete na svých cestách mnohokrát používat, je magie. Kouzel nám autoři přiřknuli hned něco přes osmdesátku, takže si je z čeho vybírat.
Asi nejdůležitějším kouzlem je Rejoin. Toto kouzlo vám velice ulehčí život, zvláště když jim budou vládnout všechny tři vaše charaktery.
Toto kouzlo vám kromě toho, že s ním přivoláte své dva bratry, ať už se před tím nacházeli kdekoliv, umožní, že si kurzorem vybíráte, kam si ty zatoulance na obrazovce budete přát přivolat. Díky tomuto triku se s vašimi bratry na dva průchody dostanete na jinak nepřístupnou plošinku, za zamčené dveře apod. Tuto užitečnou utilitku můžete zakoupit v klášteře u města Bilton. Jednu kopii má také u sebe drak v Amber Castle.
Z dalších kouzel se mi nejvíce osvědčil Magma Bolt, Maelstrom, Fireball, Caustic Rain a Critical Healing, jejichž použití je zcela nasnadě.

Trénink

Duchovní a fyzický trénink osob je záležitostí čistě individuální. Mně se však osvědčily následující postupy. Všechny své postavy jsem cvičil ve swordcraftu. Podle mého názoru jsou nejúčinnější zbraní ve hře právě meče. Střílení z luku je ve své podstatě záležitostí velice tristní, neboť vás neustále drtící lakota nutí sbírat vámi vystřelené a nezničené šípy, což je dost slušná otrava. To už je lepší zpoza stromu metat Firebally.
Obratnost se dá také velice dobře cvičit. Stačí jen s vašimi bratry sejít z cesty a hopkat si to po nepřístupných svazích, dokud se nedočkáte zprávy o zvýšení Agility dané postavy.
Co se týče duchovního tréninku, tam se mi vyplatilo maximálně trénovat v magii Kevina, trochu Phillipa a téměř vůbec Juliana. Ten i v posledních fázích hry uměl zakouzlit jen Healing a Rejoin.
Množství many u jednotlivých skupin kouzel můžete zvětšovat dvěma způsoby - jednak kouzlením a druhak pitím magických lektvarů. U těch si dávejte pozor, neboť pokud máte již více jak 255 many u jedné kategorie a vypijete magický lektvar stejné barvy, tak vám maximálně dosažitelná mana klesne na 255.
Při vývoji charakteru si musíte dávat pozor na to, abyste v boji zatěžovali jednotlivé bratry rovnoměrně, neboť pokud budete hordy goblinů ničit jen za pomoci Kevinových kouzel, tak ostatní dva členové vaší trestné výpravy nebudou postupovat a s pouze s jedním vycvičeným charakterem je obtížné některé partie (Halls of the Dead) projít.
Dobrou strategií je také zanechat dva bratry na nějakém místě, kde se neustále generují nepřátelské potvory v Agressive módu a s třetím bratrem pátrat po dalším tapstonu. V případě nějakých trablů vám pomůže kouzlo Rejoin.

Vybavení

Vybavení si musíte zajišťovat postupně podle toho, jak vám budou stačit finance a jak budete nalézat kouzelné artefakty. K boji jsem používal pouze magické meče (mají vlastní jméno) Darksweeper, Venom a Cauldera. Ke spokojenosti vám však bude stačit jakákoliv magická zbraň (poznáte ji podle toho, že má speciální jméno - HellRazor, Shimmering Mace). Jako zbroj jsem používal Adamantinový štít spolu s Adamantinovými rukavicemi a kalhotami. Helmice jsem nepoužíval, raději jsem se oděl do Snow Parka (kterou kombinovat s helmicí nemůžete). Přes tuto výzbroj jsem nosil přehozeny Cloak of Shadows. Vzhledem k omezenému množství věcí, které na sebe můžete navléknout, je třeba magické artefakty na sebe navěsit podle prostředí, do kterého se právě vypravujete (džungle proti jedu, Dwarven Mines proti ohni, ledoví obři proti chladu, Halls of the Dead proti Psionic a Eletric proti kouzlům). Kromě některých extra strong magických předmětů (Emerald Crown, kterou jsem našel jen dvakrát) lze zbroj a většinu magických artefaktů najít či koupit třikrát, takže se o své hrdiny ani moc bát nemusíte (z nejdůležitějších lze jmenovat Ruby Amulet - imunita proti žáru a červené magii a Sapphire Talisman - imunita proti chladu a modré magii). Pokud budete používat kouzelné hůlky, tak vězte, že se dají dobít ve speciálních magických fontánkách (jedna se kupříkladu nachází přímo v Biltonu).

Finance

Zpočátku budete, stejně jako v každé hře tohoto typu, trpět nedostatkem peněz i ostatního vybavení. Stačí však chvilku prodávat zbroj po padlých nepřátelích a počáteční stádium chudoby je zažehnáno. Poměrně velké bohatství je ukryto v Dwarven Mine a v Amber Castle.

Cestování

Vzhledem k tomu, že u tohoto návodu se nachází poměrně přesná mapka celého světa Faer, tak bych vám doporučoval cestovat pomocí teleportačních obelisků, které jsou strategicky rozmístěné po celé zemi.

Wildevarr

Tak startujeme. Objevíte se na dvorku místní Padaviské hospody, kde mimochodem bude hra vrcholit. Samozřejmě se porozhlédněte po městě a seberte a skupte všechno, co se vám bude hodit. Jakž takž vyzbrojeni (alespoň dva meče, luk, minor healing) se vydejte na průzkum okolí Padavisu. Prozkoumejte okolní jeskyně a vydejte se do gobliní vesnice. Zde se kromě důležité zprávy o tajné místnosti v Kramově paláci dozvíte i recept na gobliní bombu. Potom neváhejte a jděte do Sorceror’s Lair (vypadá jako obyčejná jeskyně, ale hned v jejím úvodu je Fireballometač. Zde se musíte probít do nejspodnějšího, třetího, patra. Klíče od všech dveří budete bez větších zádrhelů nacházet, takže stačí jen pozorně prohlížet mrtvoly a truhlice.
V místnosti se třemi pákami a nášlapnou plošinou je třeba skupinku rozdělit. Jedním charakterem budete zkoušet jednotlivé kombinace a druhým budete šlapat na plošinku. Správná kombinace vám otevře dveře. V posledním patře vás už jen čeká jednoduchý problém s jednou pákou, kterou opět rozřešíte rozdělením vaší skupinky. Se dvěmi bratry zabijte Krama a v levém horním rohu jeho pokojte otevřete tajné dveře. Zde najdete Tesseract Key, pomocí kterého se můžete teleportovat po zemích Faerských.
Další zastávkou ve Wildearru je Castle of Jovanc. V prvním patře vás v pravém horním pokoji přepadne horda kostlivců, jejichž velitel má u sebe Caulderu - můj nejoblíbenější meč. Pobíhajícímu duchovi dítěte dejte medvídka, kterého najdete na posteli v prvním patře. Obdržíte kouzelnou hůlku s kouzlem Ressurection.
V prvním patře můžete také v levém dolním pokoji zkonstruovat zásobu gobliních bomb, dle návodu nalezeném v gobliní vesnici. Je to velice jednoduché, jen si dejte pozor na pořadí při míchání jednotlivých ingrediencí.

AROBLIN

První naší zastávkou v Aroblinu budou Dwarven Mines (7). Toto podzemní království je poměrně snadné (problémy typu jedny zamčené dveře vs. jedna páka, zde nebudeme rozebírat). Jen vám připomenu, abyste pilně obírali poražené. Až dojdete do nejnižšího patra s lávovým jezírkem, tak musíte udělat dvě věci. Zabít Jagadise a sebrat mu DarkSweeper (s legendou o tomto kouzelném meči a bratrovražedném boji jste se již určitě setkali). Po té přiběhněte k lávovému jezírku, a pomocí magické ochrany proti ohni a červené magii (Ruby Amulet, Dragonskin Boots nebo kouzla Firewalk) prošmejděte toto ohnivé jezírko a přibližně uprostřed naleznete Tapstone. Již jako malí Rotschildové vyběhněte na povrch zemský a dojděte k Amber Castle (8). Princip, pomocí kterého můžete projít toto místo, je velice jednoduchý. V prvním patře jsou tři páky, jejichž různé kombinace otvírají dveře k jednotlivým teleportům. Za každým teleportem se nachází jednoduché bludiště, ve kterém se většinou nachází klíč. Až úspěšně projedete všemi teleporty, tak byste měli mít tři klíče, pomocí kterých odemknete troje dveře, které vám blokovaly cestu do podzemí. Zde zabijte draka Irastakaana, seberte mu zlaté jablko a poměrně slušný poklad.

PENTERE

Prvním místem v této zemi, které bych vám doporučoval navštívit je místní klášter (36). Zde můžete u mága Contrapunta koupit kouzlo Rejoin (doporučoval bych minimálně tři kopie - pro každého vašeho hrdinu jednu). Potom již můžete spěchat do Biltonu (10). Bilton je nádherně zpracované město, které vám doporučuji opravdu důkladně prolézt - najdete zde spoustu použitelného bojového materiálu i magických věcí. Na náměstí v obchodnické čtvrti můžete potkat toulavého mága (který shodou okolností není uveden v seznamu prodejců kouzelných svitků) a rozmnožit své kouzelnické zkušenosti. Na tomto náměstí je také jedna z magických fontánek, u nichž si můžete dobíjet magické hůlky. Kromě Aroblinu se takováto podobná magická fontánka nachází v každé zemi. Zvýšenou pozornost věnujte návštěvě mistra zámečnického v obchodnické čtvrti. Pokud se již nechcete trápit se zamčenými dveřmi v této hře, tak skupte všechny druhy klíčů, jež tento vypečený obchodník nabízí. Postupně přejděte do šlechtické čtvrti a místního zámku. Zde nejprve vejděte do podzemní knihovny a pokochejte se historií Pentere a legendou o zlatém a kouzelném stromu. Seběhněte do podzemí a celý jednoduchý komplex proběhněte (zastavit se také můžete v kuchyni, kde jsem se asi deset minut bavil nad receptem na elfí karbanátky- vezměte jednoho elfa a pokrájejte ho na jemné nudličky ....) až k zamčené mříži. Tu můžete překonat několika způsoby: buď hru trochu podvedete a použijte kouzlo Rejoin, nebo použijete klíče nakoupené u místního zámečníka. Pokračujte tedy chodbou, až dorazíte na nádvoří s kouzelným stromem. Zde všechny pobijte a seberte Tapstone. Strom se zazlatí, a my můžeme pokračovat do ledových pustin Monských.

MONS

Dříve než vstoupíte na území věčného sněhu a ledu, tak se přesvědčete, že všichni vaši hrdinové mají nějakou magickou ochranu proti chladu, mrazu a modré magii (např.: Snow Parka nebo Sapphire Talisman). Nejprve velice důkladně prolezte Frostwings (16), Snowman Caves (17,18) a Wolf Caves (19). Potom plynule přejděte do Whitedeep (14), kde najdete důležitý Tektonic Hammer. S ním potom jděte do Icewind (13), kde naleznete Tapstone pod ledovým příkrovem, který rozmlaťte právě nalezeným Tektonic Hammerem. Potom si již jen můžete dobrat zkušenosti a spousty zajímavých a užitečných věcí ve False Cairn (15). Nyní konečně můžeme zamířit na jih. Ostatně jiným směrem se ani odsud jít nedá.

KARMINAC

Seběhněte do města Darnoc (20), které jako obvykle důkladně prošmejděte. Až si obstaráte vše potřebné, tak zamiřte do Roska's Citadel (22). Přes střechu seběhněte do podzemního patra a nevšímejte si dveří, které se za vámi uzavřou. Seberte Tapstone a vybijte všechny potvory, které se na vás začnou z otevřených klecí hrnout. Až je všechny rozcupujete na atomy, budete moci otevřít dveře. Jděte do přízemí a pokecejte s Roskou. Zabte ho a seberte mu zlaté jablko.

MALDAVITH

Z Roskova panství nechť vaše cesta vede na jih k velkému majáku (23). Pokud sejdete do podzemí, můžete dobloudit až na Gretmar Island. Další vaše putování by mělo směřovat do velkého přístavu Filmore. Toto hanzovni město si důkladně projděte. Pokud se budete pozorně vyptávat lidí, tak zjistíte, že přístav blokují všudypřítomní piráti. Abyste zbavili město jeho problémů, tak musíte opustit Filmore, jít na jih a vyčistit pirátské doupě (24). V jeskyni vás neočekává nic hrozného, stačí jen zabíjet, zabíjet a zabíjet, až se probijete k hlavnímu pirátovi, který vám nabídne spolupráci. Tu však čestně odmítněte. Po vzniklé megabitce se vraťte do Filmore a jděte si do přístavu promluvit s kapitánem lodi. Ten vás nyní radostně a zdarma hrozně rád odveze do Tamnath Ruins. Zde najděte několik zatopených domků. Tapstone se nachází v pravém, z kterého vyčerpáte vodu pomocí správného nastavení tří pák. Seberte Tapstone.

HETHRALLIN

Z Filmore se vydejte na východ a zastavte se ve měste Ta-Taavan (30). Zde si můžete nabrat (v horším případě i koupit) spoustu magických a užitečných věcí. Dostatečně materiálně i informačně vybaveni se odeberte do Heth Underground (32). Zde vás čeká poněkud obtížnější anabáze. Nejprve prolezte celé přístupné podzemí a seberte tyč (rod), kámen (crystal), kleště(pliers) a drát (wire). Na tyč použijte kámen, a vznikne Crystal Rod. Na drát použijte kleště, a vznikne klícka (cage). Do teto klícky chyťte jednu světlušku (fire wisp). Vzniklý celek pak použijte na Crystal Rod, čímž konečně vznikne kýžený Webcutter. S ním pak můžete zničit všechny pavučiny, jež vám brání v cestě (a to nejenom v tomto podzemí, ale třeba i v Castle Jovanc). V bludišti za pavučinami najděte Sartion's Skull. Též vyhledejte v podzemí Kaidara, kterého okamžitě zabijte a seberte mu poslední zlaté jablko. U Tapstonu zabijte Mordekaie. Na Tapstone použijte Sartion's Skull a seberte Tapstone.

HATAK

Poslední Tapstone jednoduše získáte v zemi Hatak (34). V každém patře pyramidy je jedno tlačítko, jež otevře průchod do dalšího patra. V nejspodnějším je ukryt jednak poslední Tapstone a jednak Frolo, jenž má u sebe pověstný meč Venom.

HALLS OF THE DEAD

Vchod do Halls of the Dead se otevře před Padaviskou hospodou The Glass Sparrow po té, co do skulptury třech koníků vložíte tři zlatá jablka. Před tím než do jámy lvové vlezete, bych vám rád doporučil, abyste se zásadně pohybovali neviditelní.Ušetříte si spoustu starostí. Bohužel automaping v Halls of the Dead nefunguje, tak jsem vás nevybavil mapou. Tato lokace je sice rozlehlá, ale snad všechna klíčová místa ve zdraví naleznete. Prvním zastavením budiž pro nás Mobius Court, který lze proběhnout velice jednoduše. Jde jen o to zjistit, která páka otevírá které dveře. První otevřené dveře jsou vlevo nahoře. Stiskněte páku, a otevřou se dveře vpravo dole. Zde opět stiskněte páku a najděte další otevřené dveře. Tímto algoritmem se postupně dostanete až k místnosti s teleportem. Nyní musíte najít dvě klíčová místa. Jedním z nich je místnost s kamenem, z kterého po rozbití jakoukoliv zbraní vypadne Object of Hope. Druhým klíčovým místem je StarGate do Thorolisu. Tu tradičně otevřete pomocí Tessarect Key. Zde si promluvte s Chaosem a seberte Chaos Orb. Nyní vám před vstupem do Sarilothova sídla již nestojí nic v cestě . U generátoru Golemů stiskněte dvě páky, které vám otevřou dveře do další části Sarilothova panství. U generátoru ohnivých elementálů tento postup úspěšně zopakujete. Po této anabázi byste se měli ocitnou před sedmi podstavci, do kterých vložte v libovolném pořadí Tapstony. Nyní se nám finálně příběh roztrojí, podle toho, jak se s přišedším Sarilothem vypořádáte.

  1. Bud' se s ním můžete spojit, což není až zas tak kulantní řešení, ale mnohé zloduchy jistě potěší.
  2. Nebo ho můžete zabít, což k rozkvětu země Faerské také nepovede (viz video).
  3. Nebo můžete zvolit nejelegantnější řešení, které spočívá v decentní léčce. Po příchodu Sarilotha ho vyzvěte na souboj a v průběhu boje na něj použijte Chaos Orb.

Súvisiace hry: The Faery Tale Adventure: Book I



Diskusia Príspevkov: 1 Hodnotenie
672 hlasov

100
60
20

80
40
0
56
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2019 ABCgames.cz 
Facebook
 ABCgames.CZ | SK | E-shop hry |